volgers

zondag 11 september 2011

Nu al maken voor straks...

Deze keer een culinair berichtje.

Zoals jullie weten was ik onlangs een weekje bij onze vrienden in zuid-Frankrijk.

Daar we er niet zo een schitterend weer hadden dronken we 's avonds nog een slaapmutsje.

Mijn vriendin had dit heerlijke recept van het internet gehaald.

Een heerlijk abrikozenvodka (een drankje (de vodka) dat ik normaal niet lust

Maar deze is heerlijk, zoet, warm.....

Dus ik dacht voor meisjes die een drukke dag achter de rug hebben,

en nog een paar steekjes naaien, met zo een klein borreltje op het salontafeltje,

heerlijk!!

Dus geef jullie het recept mee, zoals ik het maakte, want moet altijd wel iets veranderen aan een recept.

-1liter vodka

-500gram gedroogde abrikozen (mijn vriendin gebruikte verse van haar fantastische fruitbomen)

-5dl suiker (rare maat, dl, maar ik heb maar afgemeten in de maatbeker)

-2 eetlepels vanillesuiker

-5 kruidnagels

-1 kaneelstokje

Neem een grote wijde pot die erg goed afsluit (Ik gebruikte een steriliseerbokaal)

Snij de abrikoosjes in kleine stukjes en doe ze samen met alle andere dingen in de pot

Sluit af en schud elke dag een keer flink om

Na een week mag je het zeven, het fruit is volgens het recept heerlijk op ijs, of in een vruchtencake,

maar niet meer met de auto rijden dan denk ik.



Maar nu moet je niet denken dat ik alleen drankjes zit te brouwen,
want hieraan wordt ook vlijtig verder gewerkt hoor

Geen opmerkingen: