volgers

zaterdag 27 april 2013

Lente in de vaas, en in de tuin....

piep

Vanmorgen naar goede gewoonte naar de markt geweest,
was flink koud, brrr...

Toch staat hier een prachtige vaas vol "lente"



Ik geniet er volop van, tijdens mijn middagrust,
want mijn lichaam zegt weer "stop".

Dh heeft in de tuin al heel wat werk verzet, alleen,
anders doen we dit samen...en nu valt me dat toch zwaar dat ik moet rusten...

Maar kijk hoe mooi hij ons "zinken bad" heeft omgetoverd heeft tot een mediterraans kruidentuintje.

Nu de zon nog,

BBQ aan en dan kan die rozemarijn, oregano en tijm gebruikt worden om allerlei heerlijke receptjes mee te maken.



Ook heb ik 2 weken geleden een nieuwe tagine gekocht om in te koken,
nu zal je misschien denken , dienen ze daar niet allemaal voor dan?

Nee de geglazuurde, meestal met motieven beschilderd en glanzend zijn opdien-tagines,
dus waar je je gerecht dat klaar is mee aan tafel brengt.

Mijn kook-tagine was door de jaren heen gaan barsten,
er waren dan ook al heel veel lekkere stoofgerechten in klaargemaakt.



Zoals de kip met groene olijven en gekonfijte en gezouten citroen.

Daar ga ik nu weer een heerlijke verse pot van maken, zodat we er van de zomer volop van kunnen genieten.
Heerlijk die marokkaanse keuken.

Heb alvast aan mijn quiltvriendinnen beloofd een tagine te bereiden bij de volgende mini-bee van de "tree needles".

Happy weekend

knuf Mieke, die vandaag niet aan de lapjes en naaldjes toekomt.

3 opmerkingen:

Ellie zei

Sterkte met rust houden. Als je dat doet, kun je van de zomer vast al je plannen uitvoeren. Prachtig dat kruidentuintje in de teil!
Groetjes, Ellie.

veerle zei

Ik kijk er erg naar uit ;) Vooral nog goed rusten hé Mieke en als het niet lukt begin mei, dan maar wat later!

Anoniem zei

The faѕhіon ωorld therefore holds fashion shows every
season to ѕhoωcase their unique аnd vіvid
сollеctіon οf women’s сlothing; men’s clothing and kid’s clothing that ԁisplay thе hottеst trends in νogue.
Thosе who livе in cold places mostly finԁ them more usable.
For еvery occasion, сlimate as well аs the age
gгoup numerous style and tyрe of dressеs such as saris, ϳackets,
kurtieѕ, lеhanga сholi, ѕalωаr suits, ѕkirts, shaωlѕ etc arе aνаilable.


Alsο visit my homeρage: fashion lady