volgers

donderdag 22 augustus 2013

Ik hou een ME dagje

piep

Vandaag n dagje vrijaf genomen op werk en beslist een ME-dagje te houden

dwz...alleen doen waar je zin in hebt
vanmorgen rustig ontbijtje genomen,

daarna ....mmmm....grijs buiten...

Dat dacht 1 van onze poezen ook,
ik al ongerust van vanmorgen, omdat ik ze niet zag...

kijk hier...

iets lekkers bij de koffie?

Brownies van Nigella naar mijn idee :)

lekker....


Receptje???

Image Hosted by ImageShack.us


benodigdheden: (voor 15 kleine brownies)

-350gr pure chocolade
-250gr ongezouten boter
-50gr bloem
-1 tl bakpoeder
-3 geklopte middelgrote eieren
-250gr bruine basterdsuiker (of witte gaat ook hoor!)
-175gr pecannoten

bereiding:

-oven voroverwarmen op 170gr -hetelucht 160gr
-smelt choc. en boter op laag viurtje-laat beetje afkoelen
-eieren en suiker tot dikke witte massa kloppen
-meel met bakpoeder zeven
-afwisselend, bloem en chocolademengsel toevoevoegen aan eimengsel
-bakblik van 29 bij 18,5 ,leg op bodem ingevet bakpapier (ik neem gekochtte alu-bak en gooi die nadien gewoon weg!
-doe mengsel in blik
-laat 40 a 45min bakken, tot bovenkant lichtjes gebarsten is,
-brownies mogen nooit zo stevig worden als cake, dus als je er in prikt zal het nog licht vochtig zijn!
-laat 10 min afkoelen en snijd in blik voor omp te keren op plank
-bestrooi met bloemsuiker en geniet!

smakelijk

12-05-2008 om 00:00 geschreven door mieke  

5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen) 
Dit kopierde ik even uit mijn kookblogje Culimieke,

En dit keer voegde ik dus een handvol halfgedroogde abrikoosjes in stukjes toe.

En ik zit momenteel aan een nespresso met....ja wat dacht je.

Happy days.

Vermits het hier donker blijft,
ga ik dadelijk maar even met mijn autootje in en de kipjes van dochter wat lekkers brengen,

en een doosje met enkele brownies achterlaten....sssttt....niet vertellen hoor

Wat deed ik nog?

Ik maak een klein tasje in paperpiecing...
maar dat is nog niet af....dus foto volgt.

knuf mieke


6 opmerkingen:

Anoniem zei

goed dat je ze gevonden hebt, die deugniet zal goed verstopt. Dat receptje ga ik eens lenen, klinkt lekker. Geniet van je ME day
gina

Muggensteekjes zei

Heerlijk hoor zo'n me-dagje, ik had de mijne gisteren hihi. Mmmmh en dat ziet er lekker uit, heb het recept al opgeslagen hoor.
Liefs, Ingrid.

miekequilt zei

Goed dat je even voor jezelf zorgt.
En wat een heerlijk recept zeg.

Anoniem zei

En de peca noten? Wanneer moeten ze deeg erin? Bedankt!
Josine

Martine zei

Abrikoosjes, dat lijkt me ook lekker in de Brownies.
Ga ik proberen.

quiltingmieke zei

De pecannoten en abrikoojes doe je als laatste voorzichtig onder het deeg knuf mieke