volgers

donderdag 19 september 2013

Herfsthuisje en eerste blokjes DJ

Piep

Vandaag een heerlijk dagje thuis.

Ik was er als de kippen bij, en was dus al uit bed om 5u30,
ontbijtje en hop,  herfsthuisje gemaakt,

want nu zit het toch wel echt in de lucht, blaadjes vallennvan de bomen,
planten verkleuren,,,
en  dus voelde ik me niet meer lekker met met al die felle kleurtjes
en decoratie in huis.

Dus alle voorraadbakken uit de garage en .....decoreren maar.
Doe ik eigenlijk zeer graag....
Ga dan vandaag ook weet erg genieten van ons gezellg huisje.


Altijd leuk als je ergens binnenkomt en dit staat voor je klaar,
dus in de hal.


Hier een bokaaltje met houten klosjes,
van de tijd toen ik zelf deze prachtige hobby ook beoefende.,
had dit op een blog gezien en vond het een leuk idee.


Kennen jullie Bea nog?
zij vond een plaatsje naast het geweldige bloemstuk dat ik van 
mijn vriendin kreeg vorige herfst en dat zo prachtig ingedroogd is.


En deze lieverd mag nooit ontbreken, hij zit heel braaf op het oude 
bureautje ..'

En dan de stand van zaken in de DJ - Elsi.

Ben er al best blij mee,
nummer 5-6-7-8, daar zijn de malletjes al van geknipt,

dus stofjes kiezen en opstrijken,
uitknippen en dan kan de pret van het naaien weer beginnen,

Dit keer zijn er wel blokjes met ienieminniestukjes, ben benieuwd of me dat gaat lukken.

O ja, en voor de rondjes....heb ik gisteren een stuk stevig vlies gehaald,
dus dat komt vast ook goed,

al is de tip van ook een idee, bedankt ervoor.

Maar vandaag heb ik nog een ander plannetje 
mijn fantastische  juf Carine, die naait ook haar kledig zelf,

iets dat ik vroeger ook altijd deed,

maar mijn naaimachine was niet je dat, altijd iets met dat ding,..

maar nu met de geweldige nieuwe,
en een stoffenvoorraad , een klein winkeltje eigenlijk...:) ....

werkte juf haar prestaties tot weer -zin krijgen- dus vandaag ga ik
na lange tijd, een rokje knippen.

maaltijd voor vanavond die maakte ik maandag al,
dus daar heb ik geen omzien naar..

laat de dag beginnen..

Eerst even in de brievenbus piepen,
want kreeg gisteren mail van tDreefhuys dat de nieuwe 
simply vintage  er vandaag zou zijn.

happy quilting

Mieke

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ziet het er super gezellig uit bij je.
Ben stiekem een beetje jaloers op je enthousiasme om te koken.

miekequilt zei

Mijn reactie was niet anoniem bedoeld hoor.

AnitaS zei

Wat een prachtig boeket is het geworden. Ik denk dat je nog lekker zit na te genieten. Gezellig je huis weer in een ander sfeertje.

10 zei

Hallo Mieke,

je huis ziet er weer herfst-gezellig uit!
En met je Dear Jane gaat het ook goed vooruit. Ik ben benieuwd naar de volgende 4 blokjes.
Je zult je helemaal kunnen laten gaan met je nieuwe naaimachine als je je rok naait. Je zult zien... je zult vaker in je stoffenvoorraad duiken om iets voor jezelf te maken.
Veel succes met al je projectjes.
Groetjes,

Martine

Ineke zei

Wat heb je allemaal leuke spulletjes geplaatst. En je blokjes zien er erg mooi uit.

Groetjes, Ineke