volgers

woensdag 19 maart 2014

16 prachtige benen....

Piep

Vanmorgen had ik een vroege rendez-vouz,
weten jullie nog, met 16 benen.

Het mysterie gaat als volgt,

Bij de "witte frakskes" leerde ik een heel lieve meid kennen,
en na een babbeltje bleek dat we in hetzelfde dorp wonen,

en dat ze een enorme paardevriend is.
Ze had 4 van deze edele dieren vertelde ze me..

En haar verhaal was zo vol passie, over hoe ze ze gered had van 
mishandeling  en verwaarlozing bij vorige eigenaars.

Ze is een supermama voor haar dochtertjes maar ook 
een geweldige, soort moeder, voor haar paarden.

En dat heb ik vanmorgen ondervonden...
Want ik had met haar afgesproken aan haar stal,
waar ze elke morgend rond 8u30 naar toe komt,

Toen ze de staldeur opende, was het net of...jaja, daar is ze...
Die dieren zien haar  zo graag...net als zijn hen.

Wacht ik laat jullie al even iets zien...
foto's zijn niet super, maar ik ben dan ook geen fotograaf..




Elk dier krijgt een borstelbeurt, zodat alle stro-deeltjes van de nacht verwijderd zijn,

en dan mogen ze naar de wei..

Man, man...dit is zo mooi om zien...
Het lijkt wel of ze vele dagen niet buiten geweest zijn..
maar toch was het alleen 1 nachtje..

Ik zette me buiten de stal..
en toen kwamen ze ...

een voor een...
bokkesprongen makend en huppelend de vrije wereld in...
Ik kreeg er echt kippevel van...
wat is de natuur toch mooi...



Die amuseren zich een hele dag, dat zie je zo,

en mijn vriendinnetje, W. die begon alvast met het proper maken van hun "bedje"
waar ze vanavond , nadat ze hun buikje goed hebben volgegeten, weer heerlijk
kunnen slapen.

Meid, als je dit leest, ik heb een mateloze bewondering, hoe goed jij je dieren 
verzorgt en vertroeteld.
Niet simpel met een lijf als dat van ons.

1 ding is zeker, 
ik wil heel graag nog zo een ochtenden meemaken,
het geeft een mens een zaaalig gevoel,
en dan zal ik mijn wortelen mee brengen die ik nu met mijn warhoofd
op de keukenkast liet liggen.

Bedankt W. dat ik hiermee mocht van genieten.

Fijne dag

Mieke

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi....kippevelmoment.... Xlinda

Aangenaam verpozen met Joke zei

Eigenlijk vind ik paarden een beetje eng, maar dit is zo'n mooi verhaal. De dierenliefde straalt er gewoon vanaf.
Groeten, Joke

Natalie zei

Prachtig verhaal!
Eentje om eens stil bij te staan.
Lieve vriendin heb jij!

Knuffies

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Lief om zo met je paarden bezig te zien. Daar zul je inderdaad van genoten hebben.
groetjes
Wietske

Wendy zei

Bedankt om mijn dagelijkse passie zo mooi te verwoorden.
Er is een plekje voor jou op onze weide!
Heel soms kom je heel bijzondere mensen op je weg tegen...

Veerle zei

Wel zwaar werk, maar zalig om tot rust te komen. Hoe kan een mens op een nog betere manier de dag beginnen? Volgende week ga ik ook van natuurpracht genieten. Zalig en zooooooo rustgevend.

n.demmer1@gmail.com zei

Wat mooi geschreven Nelly

10ekequilt zei

Wat een rijkdom als je zo kunt genieten Mieke.
Heerlijk om te lezen en vooral omdat ik zo ook meegeniet!
Groetjes 10eke