volgers

zaterdag 29 maart 2014

Yes gelukt...!!!!

iPiep

Wat een heerlijke dag hadden we he,
zo een lekker zonnetje.

Dus na het middag-boke ging ik even met de fiets naar
"de paarden " van mijn vriendin,

Met haar toelating, worteltjes deze keer in fietstas,
vertrok ik benieuwd, hoe ze vandaag zouden reageren.

Ze stonden op een weide dichterbij,
en nu...wist ik de namen, dat helpt natuurlijk :)

Ze stonden lekker van hun hooi te knabbelen (of is het stro? 
neen ik denk dat ze daar op slapen....) 
Je ziet ik heb nog zoveel te leren over deze edele dieren...


Toen ik Tibo riep ( de leider van de groep) en eens ritselde met 
de papieren zak waar mijn worteltjes in zaten, 
gingen de oren in t rond en waarempel...

op een drafje kwam hij af, 
en Donneke en Boefje die vonden mij ( of mijn worteltjes :) ) ook wel 
interessant...


En Sandrijntje die kwam ook, en dat vond ik fantastisch omdat 
ik weet dat dit voor haar een hele stap is...


Ik had 4 wortelen...dat is wel weinig hoor Mieke :( 
volgde keer een paar meer hoor....vergeet je het niet 
met je fibrohoofd.....??? nee hoor, staat al op het lijstje....

Ik heb alles in zo klein mogelijke stukken gedaan 
en zo ieder iets lekkers gegeven, 

en ook elke paard op zich gestreeld, tegen gepraat...
een fijn gevoel...
en die oren, net antennes,

en de grote ogen die , die vrouw met haar fiets, toch nog niet
helemaal vertrouwen.. alhoewel dit keer heeft ze niet zoiets raars op
een stok boven hoofd...

T was een beetje nat die dag...zou die daar niet tegen kunnen,
denkt dat mooie paardehoofd...


Helaba mevrouw, wij lusten nog wel een stukje hoor...


Sorry lieverds de zak is leeg...

Maar ik vertel jullie nog een verhaaltje, is t goed?

Ze luisterden aandachtig, ...
maar toen ze echt door hadden van ...die zak is echt leeg..
hadden ze wel dorst gekregen....



Ik dan terug op mijn ijzeren ros naar huis 
wetende dat ik hier nog dikwijls zal terug keren...
W. bedankt dat ik ze een "knabbeltje" mocht brengen.

En tot gauw!!

fijne avond

knufje Mieke

2 opmerkingen:

Ann verstreken zei

Hé Mieke,
Mooie paardjes! Ik ben opgegroeid tussen de paarden en ik weet zeker dat ze jouw bezoekje erg op prijs hebben gesteld.
Misschien zie ik je nog wel eens bij Salgarollo.
Groetjes,
Ann
X














Bizzy Martine zei

Die zijn weer lekker verwend!!!!