volgers

dinsdag 25 november 2014

Woonkamer opruimen om dan lekkere Gossip-boel te maken :)

Piep

Vandaag een dagje ME-time

Om 5u30 uit de veren...tja slapen is nu eenmaal niet aan mij
besteed...zelfs met medicatie.

Ontbijtje met een lekkere Clooney erbij (Nespresso)
Dan huisje aan kant,

jaja , alles netjes, zonder rommeltjes want daar kan ik nie tegen...

En dan haal je je Gossip boven...
en dan wordt het al snel zo, merkte ik ...toen ik uit de keuken
kwam en mijj  kopje thee neerzette..


Hebben jullie dat nu ook....
Maar ach niemand heeft er last van...
lekker muziekje erbij...en je laat je gedachten de vrije loop
en ook bij je patroon natuurlijk...
anders komt het niet goed..

Maar daarover dadelijk meer..

Weten jullie nog dat we hier de zolder moesten leegmaken voor de 
isolatie,
wel onze dochters waren zaterdag beide hier en hadden beslist 
wat ze wilden houden, op mams en paps hun zolder, hihi.

nu zag ik per toeval op FB dat er iemand uit mijn buurt speelgoed
inzamelde  om de sint te helpen voor de minder bedeelde kindjes..

dus ik effe berichtje gedaan,
en vanmorgen kwam een lieve, jonge mama met haar fiets hier 
aanbellen, zoals afgesproken kwam ze vandaag rond 9u.

Maar o jee..ze had niet gedacht dat het zoveel was..
maar gelukkig met vier heen en weer toertjes had ze alles mee,


we gingen even aan het praten en toen bleek dat deze mama van 4,
het iniatief had genomen om, nu eerst voor de sint mee te zorgen,

maar ook samen met nog iemand te gaan werken aan een "geef-winkel"
dit zal een plek worden, in het oude postkantoor in ons dorp,  waar mensen
die het financieel niet makkelijk hebben, terecht kunnen voor allerlei dingen
voor kinderen, 
van voeding, tot kleding, speelgoed..

Of ze zomaar kunnen binnenstappen, nee het zal een systeem worden
dat werkt via jetons, die ze zullen krijgen via de twee scholen, 
die ook weten welke gezinnen het moeilijk hebben, en ook nog andere 
instanties,

In januari zal dit project van start gaan , gesteund door de gemeente
die de huur van het gebouw en de subsidie zal geven, 
ik vind het schitterend dat iemand
met een zo zwaar gezin, en ook nog als werkende mama, dit op zich neemt,

ze zijn nog op zoek naar vrijwilligers, want het project is zo gegroeid,
dat dit nodig is.

Plop, doet dan dit lappevrouwtje haar hartje....want ja dat sociale,
dat zit in me...heb ooit deze richting gestudeerd..
moest mijn lijf willen wat mijn  hoofd denkt...
ik gaf me direct op om een paar uurtjes te helpen..

maar.....ik hou het in een kleine lade in mijn achterhoofd...



Annick wou je op deze manier even in het zonnetje zetten,
je hebt het hart op de juiste plaats.

En onze meiden hun speelgoed komt nog goed terecht en dat 
geeft een goed gevoel.


Nu dus verdér met de Gossip.....

Begonnen met even te kijken welke blokken ik al allemaal had..
wat kon ik doen...met de machine....
ja ik ben van het handwerk...maar soms moet je jezelf een beetje
krediet geven...


Tja, zo een sterretje dat lukt aardig, 
dus degene die mooi voorbereid zaten in plastiek zakjes,
zijn nu mooie sterren geworden...
Ik heb er nu...7 van de 12 denk ik  ....en een cupcake...
Het strijken komt er dadelijk aan , na dat ik dit blogje heb geschreven..


Nu ben ik net begonnen aan de blokken die boven blok  1 komen,
dat met de vogeltjes...

Ja het gaat lekker,die moeten er vandaag ook nog aan geloven hoor,

en dan nog iets op de lichtbak voorbereiden, met een beetje stichery
want morgenvroeg is er weer maandbee bij Naald en Draad,
gezellig.

Deze kan ik ook nog appliceren...


Alleen het middelste rondje nog..de rest zit al vast.

Maar nu eerst tijd voor de verplichte rust...
lekker tomatensoepje heb ik net opgedronken,

dus nu even nieuws kijken 
en onder mijn dekentje beginnen aan de twee uur zetelarrest...:(

happy quilting

knuf Mieke

6 opmerkingen:

10ekequilt zei

Wat een mooi verhaal!
Groetjes 10eke

10 zei

Hallo Mieke,
dat is een mooi initiatief van de mama.
Je krijgt al heel wat moois bij elkaar voor je Gossip! En zo'n rommelige tafel... die hebben we allemaal als we bezig zijn... dat hoort er gewoon bij. Werken aan een lege tafel... dat komt niet goed:)
Tot morgen,
Martine

Rita zei

Wat een mooi idee van die mama. Je gossip wordt erg leuk. Lees elke keer je verhaaltjes. Veel succes ermee.Groetjes Rita.

miekequilt zei

Wat een super mooi idee. Fijn dat je er aandacht aan besteedt.
En wat een mooie dag heb jij gehad, heerlijk!!

Unknown zei

wat ben jij ijverig bezig.
Net even je blogje gelezen.
wat een mooie actie dat ze het speelgoed weggeven. vind het super lief van je. En ben gelijk even volger geworden.
Liefs Sannie

Bizzy Martine zei

Je Gossip ziet er al mooi uit. Ik zal deze week ook eens verder doen, dus zal ik mijn Stonefield eventjes opzij moeten leggen ;-)
Grtjs, Martine