volgers

dinsdag 21 april 2015

Poging 2 van de Gossip...

Piep

Gisteren op stap met een lieve vriendin,
de nieuwe tussenvulling opgehaald..

Vandaag toen het zonnetje kwam piepen,
maar weer de latten bovengehaald,

en het dubbelen, poging twee kon beginnen,

Als een zuinige huisvrouw had ik alle draden die ik er weer 
had uitgehaald bewaard, en ging ik weer aan de slag 
met twee rijtjes steken..

en dan mijn favoriete quiltnaaldjes..

Zalig lang en fijn..
mijn lievelingsgaren..

en even proberen want een ezeltje stoot zich...

en ja hoor..
Zalig, zacht en zo weer lekker 5..6...7 steekjes met een keer.

Heb een stukje gedubbeld en nu ligt het grote gevaarte met latten
op de huiskamertafel,

want deze lapjesvrouw moest even aan zetelarrest doen.

En nadien, op weg naar de kapper, op mijn modern ijzeren ros, 
jaja, met broemmm...broemmmm...

kon ik het niet laten hier even een fotootje van te nemen,
wat is de lente toch mooi...

met alle kleine dingen die er plots in de natuur gebeuren..
zo eenvoudig en puur...

Dat helpt een mens in lichaam en geest...
vechten op een rustig tempo.


O ja, en mijn kapsel ...dat is ook klaar voor de lente...
lekker kort met veel piekjes...

Happy Quilting
knuf Mieke


6 opmerkingen:

marga zei

De Lente inderdaad prachtig je ziet de blaadjes dagelijks aan de bomen groeien.
Heerlijk
Groeten
Marga

ria zei

Heel veel plezier met het quilten van je gossip, ik heb hem zelf voor Jeannet door mogen quilten, vind het echt een super mooie quilt.
Groetjes Ria

10 zei

Hallo Mieke,

dat ziet er goed uit! Na het dubbelen kan het quilten beginnen... 't zal goed vooruit gaan met zoveel steekjes in één keer.
Geniet van de lente! Groetjes,
Martine

Bizzy Martine zei

Hey Mieke, je kan ook altijd een spuitbus 505 gebruiken om te dubbelen hè. Zo gemakkelijk, ik gebruik het altijd.

Grtjs,
Martine

Quiltpassion.blogspot.com zei

Fijn als het weer gedubbeld is, hè, en alles is startklaar om te quilten.
Heerlijk, die lente, alles zo groen en mooi in bloei! Dat mag van mij nog heel lang duren.
Groetjes, Cisca

10ekequilt zei

Wat is het toch heerlijk dubbelen met latten en je tips van de quiltnaalden neem ik mee. Ga kijken waar ik ze hier kan kopen.
Mooie lentefoto daar blijft een mens van genieten.
Groetjes 10eke