volgers

dinsdag 15 september 2015

Wij gingen zondag...

Piep

Ik weet het ...er zijn al zoveel blogs mee volgeschreven..
maar ik kan het niet laten toch ook even te schrijven over de prachtige
tentoonstelling in Deventer.

Zondagochtend, heel vroeg gingen we op pad , GPS ingesteld..
een lange rit...voor mij niet makkelijk, dus op tijd stoppen,
en ons al aanpassen aan het nederlandse gebruik..

koffie en stroopwafel..
Toen weer verder..

na dik twee uur kwamen we aan,
we hadden zo een parkeerplaatsje aan de Grote kerk..

Maar we besloten eerst naar de synagoog te gaan, 
omdat die toch een speciale plek in ons hartje heeft,
en we er een afspraak hadden met Caroline, ...je weet wel, de dame 
met de schitterende schorten...en de grote glimlach..

We werden warm onthaald..ik werd herkend links en rechts...als mevrouw piep...hihi,
zaaalig dat velen mijn handelsmerk herkennen...
ook mensen die mijn blog volgen...bijvoorbeeld Maria, je bent een toffe madam, blij je in levende
lijve te zien, en Anne-Marie..ook jij en ...en ....

En dan Caroline, wat een warme vrouw, die ons zo meenam, naar de eerste verdieping van de 
synagoog, de plek waar normaal vrouwen plaatsnemen tijdens een dienst,
wat hadden we dáar een prachtig zicht..
zoals je op de foto kan zien..
en wat een schitterende Dear Janes hingen er...wauw, van bont, tot heel sober,
zelfs eentje in grijstinten, onze favoriet, het leek of hij in de mist hing, schitterend..


Dan kregen we zomaar een prive-show en tell van Caroline..vooraan in de synagoog,
met de oude quilts, die allen hun verhaal hebben, en Caro verteld hoe ze ze in een staat
bracht, zodat iedereen er gewoon aan mag en kan voelen, zonder dát het kwetsbare materiaal
hier schade van zou ondervinden...heb zelfs een goede tip gekregen om de oude 
quilt  van mijn overleden vriendin een beetje te herstellen.
Zie ook op de foto hoe ze een oudje helemaal terug doorknoopte...

Bedankt Caro, je bent een topmeid,
en ik hou je aan "een date" volgend jaar ...dan kom je lekker af, met je vriendin en gaan 
we een  gezellige bee houden.

poeh..prachtig allemaal ..maar nu eerst koffie en water..en de typische Deventer koek..
jaja Gerda...het kwam toch nog helemaal goed..:) en een stukje taart...

Dan even naar de kleine kerk, vooral modern werk, heel kleurrijk, vol bewondering 
naar gekeken..maar ik ben meer van het antiekerige..
alhoewel dit mijn aandacht trok..tof idee...

Dan de grote kerk..Lubiniuskerk..
wat een mooi gebouw, een prachtig gerestaureerd gebedshuis..
en zoveel moois te zien..

ik geef je een impressie..maar je kan dit niet omschrijven..
mensenlevens lang werk bij mekaar in 1 tentoonstelling..wow..
linksboven, allemaal kevers (VW autootjes) ik rij zelf met zo eentje :)

Eentje sprong er voor zowel mijn DH als voor mij uit..
deze...je kon blijven kijken..wat een prachtstuk....

na een stukje tentoonstelling ging mijn lichaam in de staking...gelukkig was er een stoel..
waar ik een tijdje op kon zitten...
grr...soms haat ik dat omhulsel van mezelf echt hoor..nog zoveel te zien...

maar weer naar buiten , en in de frisse lucht een beetje op de positieven komen..

dan nog dat ene stukje gezien..
de winkeltjes die heb ik laten gaan...
dat kon er echt niet meer bij..

maar die schade haal ik binnenkort in Maastricht wel in..

nog even de Latijnseschool in...wauw...

maar dan naar de auto,
heeeeel tevreden, maar totaal platte batterij in mijn lichaam..
dus de maandag werd er eentje van verplichtte rust..

maar spijt..nee hoor, zo blij dat ik er bij was..
en vandaag doe ik nog lekker rustig aan..

happy quilting
knuf Mieke

6 opmerkingen:

Quiltlia zei

Ja Mieke wat was het een prachtige tentoonstelling .Zelf ben ik Vrijdag geweest en ook genoten van een show en tell van de quilts van Carolien ,heel bijzonder.
Doe maar rustig aan en de Groetjes van Lia

miekequilt zei

Zo'n dag kost zeker veel energie. Maar de inspiratie en motivatie die je krijgt zijn de moeite meer dan waard.

10 zei

Hallo Mieke,
wat een leuk verslag. Zoveel mooie Dear Janes en allemaal met hun eigen draai.
Gelukkig hebben ze overal lekkere koffie en koek om tussenin de batterijtjes terug op te laden. Tegenwoordig kun je ook overal zo veel foto's maken dat je de dag thuis nog eens op je gemak kunt herbeleven... alleen de koffie, die moet je dan zelf zetten:)
Groetjes, Martine

Maria zei

Hey Mieke, ik vond het ook leuk jou te ontmoeten, ik ben blij voor je dat je het toch gehaald hebt, al is de dag erna platte rust, kan je nu toch nog nagenieten hé. Ik heb ook met volle teugen genoten, wat was het schitterend allemaal, ik ga met veel moed in oktober ook starten met de Dear Jane. De tips en trics van Judith waren super, ik leer nog heel veel bij, voel me soms nog een beginner.
Groetjes,Maria.

Sylvia zei

Fijn dat je zo hebt genoten. Ik ben dit keer niet geweest.
Maar ik geniet wel mee met de foto`s zo hier en daar!
Een expo is zo wie zo al zéér vermoeiend, je slentert eigenlijk en dat is vermoeiender dan normaal wandelen.
het beste maar weer, groetjes Sylvia.

Chris zei

Dag 'piep'Mieke! Wat heb jij genoten zeg en wat laat je een mooie foto's zien. Dit jaar kon ik ook niet, dus fijn om van jouw verhaal en foto's te genieten. Bijzonder, al die mooie quilts in de synagoge. Dat had ik ook graag in het echt willen zien!
Ja, je wordt altijd bekaf van het geslenter en intensief beleven van zulke exposities. Ik voel me daarna ook altijd verreist.
Nou toch eens vragen, dat 'piepje', waar komt dat toch vandaan?