volgers

donderdag 19 november 2015

Blokjes... Ruzie met mijn randje..

Piep

Tja er komt toch zoveel moois voorbij op dat wereldwijde net..

Die fair isle.. Wieke van Keulen..
Mmm... Mooie wolletjes besteld..
Heerlijk ik een mandje..
Rondbreinaald van de juiste lengte vinden bleek een hele operatie, maar lukte me toch...
Patroontje geprint..
Raad van wijze vriendinnetje gevolgd ,
Minder steken opzetten.. Aangenamer in het dragen..

En toch maar een boordje..
Mmm beetje los... Of toch niet..
Nu aan eerste patroontje bezig...
 Boordje hangt er een  beetje wiebelend aan...

Opnieuw beginnen...
Misschien .. Vannacht liggen broeden op ander plannetje...
Dit nog eens eerst proberen..

Het ziet er een beetje uit als een rokje.. Maar misschien...
Als ik met mijn haaknaaldje...en een fijn lintje...
Wordt vervolgd...
Laat het nog niet zien.. vandaag..
Hou me in de gaten voor het vervolg!

Verder twee blokjes af van de Stonefield.. Die konden tellen kwa werk..
Maar wat ben ik er blij mee..
De kleuren zijn veel minder op de foto dan in het echt...

Ook nog 3 gewone bloemetjes..,

Het wordt nu echt tijd om rijen aan mekaar te gaan zetten.. Want mijn
Prikmuur is te klein of de quilt te groot?

Ga nog wat schuiven met de blokken want volg natuurlijk niet de originele volgorde...

De flying geeses komen er langs van de hexagonnen ga ik afzien.. Daar wordt nog over gedacht.. Het wordt me anders te druk..

En dan eentje dat jullie nog tegoed hadden van me..
Het irisquilten.. Het hart.. In rode tinten..

Het was een cadeautje voor vrienden van ons die 35 jaar gehuwd waren..

Ze waren er heel blij mee en ik ook!

Zo jullie zijn weer helemaal up to date,
Alles in huis voor de komende winterprik lappevrouwtjes??

Dan rest er maar 1ding .. Verwarming hoog of kacheltje aan en steekjes maken met naald en draad of wolletjes

Happy quilting
Knuf mieke

4 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Beter ruzie met je randje dan met je mannnetje moet je maar denken Mieke! Komt vast goed, aan de wolletjes ligt het niet. suc6 er mee!

Judith zei

ik ben weer lekker aan t quilten. heerlijk om onder een lap te zitten. breien? ik vind het knap dat je t doet, komt vast goed. fijn weekend.

10 zei

Wat een mooie blokjes! En dat hart... schitterend, wat zullen je vrienden er blij mee geweest zijn!
Met breien... maar blijven proberen... 't zijn de kinderziektes, als die er eens uit zijn ben je vertrokken:) Groetjes, Martine

Anoniem zei

Ik bewonder je eindeloze geduld en je doorzettingsvermogen. Ook dit gaat je weer lukken. Succes.