volgers

woensdag 9 maart 2016

Lente en .......:( in huis

piep

Dit blogje begon ik te schrijven een week geleden maar het liep niet als gepland..
lees maar...

Heb mijn huisje binnnen lente-klaar..
de donkere spullen eruit en de lente erin...

zelfs meneer beer doet mee..samen met de kipjes...



en het lopertje dat in maakte staat helemaal beeldig..en het lammetje...dat mocht niet ontbreken..
gelukkig ligt dat niet in huis...maar nam ik die foto op een uitstapje met een lieve lapjesvriendin.

 via een andere quiltvriendin aan het nieuwe tijdschrift "Klossie" geraakt maar dat spaarde  ik 
even op tot morgen bij de "witte frakskes"
alleen het speldekussentje dat erbij zat was te leuk om even niet onder het singertje te steken..


en zover schreef ik mijn verhaaltje..een week geleden...

en toen kwam op woensdag plots mijn DH naar huis van zijn werk  .doodziek...39,6gr koorts,
het griepvius deed zijn intrede...

de dag nadien volgde ik zelf en samen waren we doodziek...5 dagen  hoge koorts..
dag 6 koortsvrij en toen moest ik naar "een belangrijk iets" dat afgehandeld moest worden,
dit ging gelukkig snel...was emotioneel...maar ...blij dat ik het deed!
nu zijn we echt nog "herstellende"
DH is maandag terug aan het werk gegaan, 
mijn sterke man,....maar s avonds is hij ook nog steeds doodmoe en uitgeteld..

gelukkig schijnt het zonnetje heerlijk en typ ik dit stukje buiten op mijn (nog niet lenteklaar)
terras..
want zelfs onze poetsfee moesten we afbellen omdat we geen enkel geluid rondom ons wilden en niemand zouden besmetten eveneens..

DD1 bracht door een kiertje van de voordeur de boodschappen aan...bedankt lieve schat
en DD2 gaf ons enorme morele steun, ook bedankt lieverd.

Maar eten ...nee dat deed ik niet...dus mijn winterkilootjes die zijn weg..
de weegschaal gaf 4,5 kilo minder...

Wat mij betreft  heb ik het nu wel gehad met virussen en bacillen...dus lieve animals gelieve 
ons huisje voorbij te gaan...wij hebben veel aangenamer gezelschap om ons mee te omringen.

Dit WE wordt voor mij heel speciaal...maar ...soms hou ik toch nog een geheimpje voor mezelf,
maar lieve lezers wees gerust,
ik laat me omringen door "echte mensen"vol liefde en vriendschap en genieten en relax is de boodschap.

Happy quilting
Mieke

6 opmerkingen:

10 zei

Hallo Mieke,

wat een mooi speldenkussen en wat ben ik blij dat ook bij jullie de griep de benen genomen heeft. Ja, sommige gasten zie je liever aan je deur voorbijgaan:)
Amai, dat ging nogal vooruit met die winterkilootjes... gelukkig is het bijna Pasen. Huisje gezellig, Beer in paastenue en misschien vinden jullie wel ergens een lekker paasei...
Geniet van je weekend, groetjes, Martine

miekequilt zei

Het lijkt wel overal ineens mensen de griep krijgen, waardeloos. Hier is manlief ook ineens geveld.
Nu maar hopen dat het echt snel lente wordt.

Bizzy Martine zei

Oei Mieke, dat was geen goede week hè!!!
Hopelijk vanaf nu weer de goede richting uit.
Grtjs, Martine

Unknown zei

Hopelijk kunnen jullie nu van de lente genieten je hebt het zwaar te verduren gehad zo te horen is niks vergeleken met mijn gehoest en geproest .
Voorts goede beterschap!!!
veel liefs , Christiane

Chris zei

Je maakt van al die gebeurtenissen en 'animals' wel weer een heerlijk verhaal. Alsof het een groot feest was .... Zo'n griep kan je flink aanpakken, dus maar even kalm aan en rustig in huis.
En je houdt de spanning er in ......

Anoniem zei

Zo, dat was weer een heftige periode voor jullie. Gelukkig zijn jullie herstellende. Wat heb je toch leuke dingen in huis om de lente-sfeer te maken. Mooi hoor wat jij allemaal maakt!!! En nu zitten we weer allemaal in spanning.... Een fijn weekend Mieke en groetjes van Wilma