volgers

donderdag 9 juni 2016

Muize-oortjes en nu al zorgen voor de frisse avonden...

piep

Zoals ik al schreef flink bezig geweest met de Late Blossom
Deze ochtend het middenstuk, helemaal in mekaar gezet.
was perfect, joehee...goed gemeten...toch altijd een dingetje...

Maar het vele snijden van de stoffen voor de grote rand laat zich voelen...in mijn armen..polsen...
Nochtans ligt er een stapel blokken met "muize-oortjes" te wachten om afgesneden te worden..
Maar vandaag even niet..



Dus deze ochtend met mijn quiltmaatje even koffie gaan drinken...
zij was ook erg aangedaan over het verlies van onze bee-vriendin..

Maar er waren ook leuke dingen..want de winkel waar we koffiedrinken,
Dolce-Lana houdt grote opruiming en alle garens zijn -40%

Ze houden een grote reorganisatie...vele merken gaan eruit en ze worden grote verdeler 
van Drops en Katia en er komen ook meer quiltstoffen..en iets met naaimachines..

Mmmm en dat allemaal op 10min met de fiets ...zeer gevaarlijk...

Enfin, had ik toch nog een mooie omslagdoek die ik al een tijdje in mijn hoofd had..
dus even snuffelen, want had best wat bolletjes nodig...

Maar ...natuurlijk lukte het , samen met M. kozen we de juiste kleuren bij mekaar..
en voor een aardig prijsje heb ik een 100%wolletjes Merino 150 ( superwash) van Lang,
heerlijk zacht.

Dus tja gezwicht voor nog een projectje...maar niks moet, alles mag...toch???



Nu gewoon even genieten van mijn terrasje en binnen een uurtje naar 
de handen en voetenmevrouw, zodat die er straks ook weer netjes uitzien..

Hihi ze zegt dan altijd..niet naaien hoor met je mooie gelakte nagels..
alleen weet ze niet dat lapjesvrouwen een beetje verslaafd zijn en dat dat een vraag is,
waar wij onmogelijk bevestigend op kunnen antwoorden.

Happy Quilting
Knuf Mieke

1 opmerking:

10 zei

Al weer iets bijgeleerd! Ik wist niet wat je bedoelde met de muizenoortjes:)
Ja, als je heel veel driehoekjes aan elkaar moet naaien dan kom je achteraf heel wat oortjes tegen. Het werkt toch aangenamer als die bij het verdergaan niet meer in de weg zitten!
Nog veel succes met het verderwerken aan je quilt. Hij wordt vast heel mooi met al die driehoekjes!
Gelukkig bestaat de omslagdoek uit allemaal vierkantjes... kwestie van eens af te wisselen zowel van vorm als van naald!!!
Groetjes, Martine