volgers

maandag 17 juli 2017

Goede maandag...

Piep

Alweer een WE voorbij.

Zaterdag heerlijk Tour de France gezien en terwijl gequilt aan de Late Blossom.. jaja.. hopelijk tegen einde vd tour die rand klaar.. schiet lekker op!

Natuurlijk geniet ik ook verder aan de Di..

Maar deze nacht had Marie een feestje gehouden.., ze wou nu net slapen in de grote tas die ik mijn kamer stond met alle stofjes voor deze quilt?

Waarom steek je die lappen nu ook in zo een
"Big Shopper" van Jumbo vrouwtje??
Niet handig hoor.. enfin hij viel om.. ik heb dan maar een beetje gerommeld tot ik een fijn nestje had :(

Ik doe dit Marie,  omdat ik graag buiten zit bij het mooie weer..en het naar beneden brengen dan makkelijker is..
Ja pff.. dat versta ik niet.. miauw..
Effe drinken van de emmers die baasje klaar gezet heeft voor de tuin.. hehe!! Lekker!!




Kan je je voorstellen dat ik mijn ochtend al strijkend, sorterend en
Vouwend heb doorgebracht en van tactiek  veranderd ben wat het opbergen betreft...
Deze koffer en dozen kunnen dicht...
Wat een geruststelling...
Wetende dat er in mijn kamer ook een zetel staat met 5kussens en een quilt.. maar Marie.. tja...een echte poes...

Enfin.. hoe ver ben ik...
Eerst dresden plates..
En dan een ochtendje stoffen uitgezocht voor de broderie perse..
Die zitten gespeld.. en klaar om genaaid te worden..
Heerlijk om dit samen te stellen..

Deze middag alvast een beginnetje maken..is rustdag bij de Tour, dus lekker buiten..

Tussendoor bracht DH ... een lekkere apekop.. niet te versmaden :) he Gerda!



O ja, heb ook alvast een beginnetje gemaakt met de vierkantjes..die ook in deze quilt zitten..
80 stuks, die telkens uit 8 deeltjes bestaan.. best tussendoor aan
Beginnen...
Weer een doosje bij :)
Volgens Di ook appliceren.. ga effe de twee uitproberen, patchen en appliceren en zien wat het beste bevalt...

O ja, heb vorige week bij Marcha (De Quilster) een ergonisch rolmes gekocht,
Heb veel last van mijn polsen en ga een heleboel snijwerk hebben aan de ragquilt voor DH.. van zijn overhemden.. 
Iemand ervaring met het mes?
Ja en een heel paar stofjes., maar kijk .. ben best flink geweest he?


En ... (bloos...bloos..) ben al zo lang verliefd op de "Quilted Diamonds" van Linda Franz..

Oproepje in FB groepje en .. 
Ja hoor .. een lieve lapjesvrouw heeft me geholpen...
Peins nog een beetje over de twee kleuren die ik ga gebruiken., maar denk dat ik er uit geraak..

Vorige vrijdag kreeg ik een "prachttekening" van mijn 
randjesbee-vriendin.. je weet wel.. L. die  naar de kunstacademie gaat.. nog voor mijn verjaardag..

Kan het toepasselijker?Een "blote" kip :)

Kreeg van de andere vriendinnetjes een lekkere pot zelfgemaakte granola en een heerlijk naar roosjes ruikende douchegel en nog een mooi theeglas.. hoe verwend kan je je voelen?
zalig!!

Ondertussen is het alweer avond.. 
de eerste broderie perse is een feit..
Daarover volgende keer meer..

Wij genieten nog heerlijk buiten in ons zeteltje van ons tuintje..
Moe maar voldaan,

Donderdag "witte frakskes"
Wat heb ik ze nodig, batterij is zo goed als leeg..

Fijne avond dames
Happy quilting
Knuf




6 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat ben je met veel moois bezig. En dan de lapjes mooi gekozen. Ben erg benieiwd naar je ervaringen met het mes omdat ik ook erg zere polsen heb ik knip nu alles maar misschien helpt zon mes wel.

quilting Jeannet zei

Wow, wat wordt je DI mooi Mieke, ben nog niet begonnen.....te onrustig....:)

KijkDaarIs zei

nou wat een mooie dingen heb je onderhanden..en tja poezen ???
en met die heerlijke apenkoppen erbij werkt het ook allemaal wat beter he..
Fijne dag !

Judith zei

De suikers in de apekop heeft zijn uitwerking niet gemist! Wat een productie, mooi om te werken op die roze ruit...... Prachtig!

wilma oud zei

Lieve Mieke, wat heb je leuke dingen ontvangen en wat fijn dat je het boek van de diamantjes gevonden hebt. Nog een fijne dag en een lieve groet van Wilma

Régine zei

Wat een mooie werkjes allemaal. Je blok met de dresdenplate en de roosjes vind ik heel mooi!
Geniet van alle leuke lieve dingetjes die je hebt gekregen.
Groetjes, Régine