volgers

dinsdag 28 november 2017

Het leven van alledag...

Piep

Zoals beloofd het tweede stuk van mijn verhaaltje..

Alledag...

wat speelde zich af in en rond ons huisje ....

Er werd een nieuw boompje geplant, Catalpa, in ons voortuintje..
Nu nog een beetje triest, maar veelbelovend in mei...



Het lampje van het merk Prym dat ik kocht werd uitgeprobeerd,
goh licht in de duisternis... drie uur op batterij... dan ging ze flauwer schijnen...zaaalig!




Of er nog lekkers werd gemaakt ten huize van..
o ja... als je een "echte winterse croque wil eten moet je absoluut deze van Jeroen Meeus proberen...
wij aten het zonder de soep en dit was ruim voldoende... maar zo lekker...




Onze tokkelende kipjes zorgen met zijn drieën nog elke dag voor 1 eitje, niet slecht in deze tijd van het jaar..
rare wezens hoor, die dames van ons... 's nachts slapen ze lekker in het stro...en overdag gaan ze "op stok"
een stok die DH in hun uitloop maakte... 


Geen schitterende foto.. dus een
“Zoek het kipje-foto”

Mijn home-baker toverde dit weekend een
Schitterende kerststol uit de oven.. zelfgemaakte spijs.. man.. man..


Dit WE werd het laatste blokje van Bobbin gemaakt..
Ik maake het.. zoals het hier “ten huize van” steeds
Ging..,
Vernielde kerstboom..
Onze twee poezen houden alleen van liggende bomen.. dus daarom dat er hier al enkele jaren geen meer staat.

We doen de ballen in windglazen, schalen, verl lichtjes.. tja een mens moet wat.. want de vernielzucht van de dames is niet te stoppen.. duidelijk geen kerstliefhebsters...

Dit is mijn blokje..,




En dan eindig ik.. niet zo vrolijk...
Maar dat is het leven niet altijd..

En zoals mijn 87jarige paps steeds zegt...
“Ik zal blijven geven.. en toch steeds weer met mijn kop tegen die harde muur botsen”

Misschien leer ik het ooit....
Weet je .. het maakt dat muurtje op me heen weer een steentje dikker...”



Nu is het tijd voor thee..,rust en lapjes.. de familie wordt verder aangekleed.

Dus wie weet in een volgend blogje.
 
Fijne week en happy quilting

Geen opmerkingen: