volgers

dinsdag 24 april 2018

Kuieren in een stilaan bekende stad

Piep

Gisteren en vandaag gekuierd in de stad..

Ook het mooie “Crystal park” al tweemaal bezocht,
Een oase van rust, prachtig onderhouden..mooie gezichten..



Kunst hier en daar..


Pauwen leven er ook volop..


En wie bljkbaar zijn haan kwijt wil dropt hem hier ook.. dus hele serenades zijn er te horen


Op de middag een koel terras uitgezocht.. een iet wat chiquere plek.. maar lekker gegeten.. weerom..


DH een salade, let op! Met groentjes, 
Ik een kaasbordje ...


Water erbij dus echt een lichte lunch.

Verder gekuierd door de stad.., moet zeggen dat wij hier nu de tijd voor hebben.. eigenlijk kan je deze stad op 3 a 4 dagen bezoeken..als je fit genoeg bent om de steile straten te bewandelen.

Maar we genieten van het dagdagelijkse leven in een stad.
Mensen kijken.. het ritme voelen.. 

16u.., koffie.. *****hotel met bekende patissier lezen we in onze gids..

Oke we gaan vandaag voor chique:)



 



En lekker.. echt lekker.
Foto’s waar onze DD1 blij mee is (onze bijna volwaardig patissier)

(Vooral het bordje met de gekarameliseerde ananas met verse vanille en limoensorbet en karamel was een topper,
Die probeer ik uit bij onze eerste vrienden die op bezoek komen.

Verder heeft DH met zijn fototoestel nog alle logo’s van de porto-huizen getrokken..
Zal een leuke collage worden!
Maar kan ik hier niet tonen, worden thuis ingeladen in onze Mac.

Gisteren toch naar de wolwinkel geweest,
Had bij de voorbereiding van onze trip gelezen dat er veel wol gesponnen werd van de duizende schaapjes die hier leven..

Omdat mijn mannetje in de winter graag wollen sokken heeft was ik toch nieuwsgierig geworden naar de kwaliteit en de prijs.. die laatste viel
Erg mee..dus 2 grote strengen gekocht..
Mooie zachte draad.. blauw en bruin..

Deze zomer proberen te breien en tegen dat het koud wordt heeft mijn DH weer “nieuwe sokken” aan



Nu genieten we van een siesta,

Tegen 8u is voor onze laatste Porto-avond een leuke plek gereserveerd (of wat had je gedacht:)

Morgen keren we weer huiswaarts...
Ook altijd fijn.

Blij dat we deze stad bezocht hebben,
Maar zoals jullie me kennen “eerlijk duurt het langst”

De stad is mooi, maar mijn hart gaat er niet sneller van slaan.
Misschien dat de grote hoogteverschillen er iets toe doen.. k weet het niet..

De natuur, de bergen er rond dan weer wel!

Hop naar een zonnige zomer in eigen huis,
Ook zo fijn.

Volgende vakantie is alvast gepland in oktober

Happy quilting
Knuf



Geen opmerkingen: