volgers

vrijdag 20 april 2018

Porto en handwerk en lekker de bergen in!

Piep

Wandelend door de stad al 3 wolwinkels tegen gekomen.. dus er wordt nog heel wat gebreid en gehaakt.
1 winkel viel wel erg op door de “speelse etalage”


Dit was de andere kant van de winkelraam..


Ook bezocht ik de eerste quiltwinkel, 
Op voorhand al even website bezocht..

Mmm.. dacht .. niet voor mij..

En inderdaad.. grote verzorgde winkel, maar van
Alles een beetje en overal..
Kinderstoffen... beetje patch-stof.. geen enkele collectie assorti..

Ook geen begroeting.. voelde helemaal
“geen lapjeswereld”
Is hier misschien een andere beleving..




Geen aanrader!

Doch vandaag nummer twee op mijn lijstje..
Helemaal het tegenovergestelde,
Vriendelijk, zin in lapjes, geen nieuwe collecties..
Maar wel naar mijn zin!!

Een aanrader als je Porto bezoekt!!

Er werd ook les gegeven , dames zaten gezellig bij mekaar.. maar enkel machinaal.
Niet warm te krijgen voor handwerk, alleen de eigenaresse zelf wel.

Ze was fan van Di Ford en was ook al in Nantes op de beurs geweest.
Leuk adresje!!




Wel wiebelend afwerkbiesjes.. of let ik daar alleen op?



Gekocht..voor 21€
De stoffen zijn echt goedkoop.. 12 tot 15€ de meter



Effe terug naar gisteren,
onze wagen genomen en de bergen in.. genoten van de natuur en de kleine dorpjes weg van de bewoonde wereld.
Mooi!!!







Natuurlijk grommelde onze maagjes rond de middag.. 
daar waar het het meest “lokaal” uitzag gestopt..
Een heerlijke pasta-kipschotel, water en glaasje wijn, en koffie voor twee 16,75€.



Vandaag is het een bewolkte dag en voor het moment regent het ..
Maar geen nood, mijn lijf kan een rustpauze gebruiken!!

We bezochten deze ochtend het station.. waar ik weer een prachtige Azulejo zag.. en een schitterende muurschildering..




Nadien de kathedraal...

Niet zo mooi onderhouden, enkel het vooraanzicht..zonde..,
De kerk zelf... ook niet zo wauw..

Effe rusten en rondkijken.. of een steekje zetten  (vergeef mij Heer.. was enkel voor de foto :)



Zover onze activiteiten..
Nu gewoon effe rust.. want dat is ook vakantie!

Happy Quilting
Knuf




3 opmerkingen:

wilma oud zei

Wat leuk dit verslag van jullie reis tot nu toe. Geniet verder. Lieve groet van Wilma

Ineke zei

Portugal is dus lekker goedkoop, voor lapjes en eten, dus, wat wil je nog meer ;-)
Mooie foto's van je rondtrip met de auto.

cocoya zei

Ik zou lekker “ thuis “ blijven ,daar heb je groente ,fruit en alles wat jullie hartje “ begeert”.
Royal1688