volgers

vrijdag 13 juli 2018

9 kleintjes in een doosje

Piep

Wat was het warm de laatste tijd.. en ik ga niet klagen.,
Maar eerlijk.. ik zat soms ‘s middag’s een beetje
Te “Pinteresten”
Natuurlijk ook op babydingen want zo heel lang laat onze kleinzoon niet meer op zich wachten..

Kwam ik toch iets leuks tegen..
Een “theedoos” vol met kleine babyspulletjes.. als geboorte geschenk.
Nu werd dit natuurlijk niet “het geschenk” maar ik dacht.. babysokken.. nee niet van die “antieke sjosjonnekes” maar stoere sokken..

Oke eerst doos gescoord.. leuk zonder tekst op het glazen deksel..

Toen aan dochter een “beetje verf” van de accent-muur van zijn kamertje gevraagd...DH doosje met 9 vakjes geschilderd ..



En ik aan het breien.. vele weken deed ik erover,omdat ik nog flink moet doseren,  kwa herstel-proces..
Maar oh oh wat genoot ik..

Twee paar  echt klein.. zo opklimmend tot de grote voor de eerste laarsjes.
Alle hielen heb ik gebreid.. 
kijk..twee voorbeeldjes,..





En dan leg je ze even “op de doos”.
En is het zo.,



En dan zijde-papier in de vakjes en sokjes vouwen, klein bandje craft/papier rond twee paartjes, toepasselijk labeltje in het midden..
Dus zo.,


Papiertje errond en beetje raffia..


En dan .. waren ze  helemaal blij...kijk wat een
Schitterende mama in spé :)


En ik dik tevreden...

Nog 8 spannende weken..

Buppa met papa in spé de laatste dingetjes in het kamertje gedaan vandaag, het is nu helemaal klaar.

We wachten samen als “een gelukkige family” het grote moment af.



Happy quilting
Knuf

6 opmerkingen:

Mrs. Sutherland zei

Oh, die voorbereiding voor het grote moment is zo gezellig! En wat een leuk idee Mieke!
Kan me voorstellen dat de aanstaande ouders er heel blij mee zijn!

Groet van Mar

Wilma Kuin zei

Wat Super leuk!!!

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat leuk die doos met sokjes. Het is zo leuk om voor babietjes te breien en te naaien.Het geeft mij altijd een enorme voldoening!

miekequilt zei

Wat een geweldig leuk idee!! Heel veel sterkte nog de komende weken.

Quiltlia zei

Wat een leuk idee,Mieke.Spannend hoor die laatste weken.Hier is onze derde kleinzoon 11 juli geboren,10 dagen over tijd heeel spannend was dat.Maar gelukkig alles heel goed en helemaal gezond en dat is het allerbelangrijkste.Heel veel genieten de komende tijd. Groetjes Lia

Conny's-blog zei

Wat een schattig idee zo in die vakjes doos.
Van die schattige stoere sokjes allemaal.
Genieten jullie samen nog maar even.......liefs.conny