volgers

zaterdag 29 september 2018

Te lang geleden...

Piep

Weer te lang geleden dat ik hier schreef..

Hoe komt dat dan..
Wel er waren nog veel mooie dagen..
Waar ik met “mondjesmaat” van kon genieten.

De zomer gleed mooi over in de herfst, die zich nu flink laat voelen, met heerlijk frisse ochtenden en
Avonden die we weer vullen met kaarsjes, warme thee
En ons kacheltje dat lekker snort.,


Toch proberen we de heerlijke zonnestraaltjes die er 
Nog zijn “mee te pikken” onder de overkapping en genieten van het verkleuren van de blaadjes in onze tuin.. de hosta’s gaan stilaan in rust..de hortensia’s kleuren groen.. paars.. tot herfstig off white..de esdoorn toont zijn mooiste kleur..
De appeltjes zijn geplukt, en in een boompje aan de vijver broedt nog een turkse tortel een nestje jongen
Uit.. hoop dat dit nog goed komt.

Zalige uurtjes met een lekkere bak thee, de krant en soms een lapje...







Ja soms, 
het gaat met de lapjes niet altijd zo snel
Als ik zou willen.. mijn kop wil wel.. maar dat lijf
Dat nog steeds kreunt onder de zware cortisonekuur van april :(.... ja zolang al..

Lieve lezers.. 1 goede raad.. als er een alternatief is,
Ga dit spul dan nooit in je lijf steken.. tenzij je geen
Keuze hebt., en die had ik dus niet..
Want je weet de gevolgen pas als je er mee zit..

Enfin.. de lapjes dus..

Toch is er ondertussen 1 ster af (k werk nog aan de blokjes er om heen die er een vierkant van maken..
Ben tevreden .. (bijna) want heb ondertussen door
Het rondstruinen op het wereldwijde-filmpjes-net toch
Nog wat tips vergaart die ik niet wist..
Maar nooit te laat om te leren, toch?

Zet hier nog even de foto van donderdag (hing ik aan
De energie-drupjes bij de witte frakskes)

Mijn kamer werd al snel gevuld met drie kakelende
Dames.. (zijn er eigenlijk geen tea-rooms voor dat soort bijeenkomsten??vraag ik me dan af..)

Het moment om de oortjes van mijn telefoon in mijn oren te stoppen en muziek te luisteren terwijl ik steekjes zet, en in de rustpauze dus filmpjes kijken.

Lees heel vaak over de “podcast” verhalen.. hebben jullie er ervaring mee.. zal dat toch ook nog eens proberen..



In mijn “Quiltnieuws” ja de nederlandse vereniging, als belgische :) las ik dat er weer verschillende
Quiltwinkels sluiten.. hoe spijtig vind ik dit dan, al
Bezocht ik deze nooit zelf..wegens te ver weg..
Maar bedenk me dan, dat vele lapjesvrouwen hun
favoriete winkel zullen gaan missen en we altijd maar meer en meer in “het digitale” geduwd worden of we het willen of niet..

Dus keek ik toch een keertje bij deze (web)shops, ja tijdens een rustpauze..:)

Eentje sprong er echt uit..
Quiiterspalet
Veel stofjes naar “mijn zin”
Reproductie, Di Ford..zelfs Edytha..

Mmm zou ik..
Tja er zijn nog wel heel wat sterren te maken ..

Hoe zit dat met mijn quiltbudget.. dat was zelfs een beetje aangevuld (hihi mijn lapjes-spaarpot) 
omdat ik toch meer en meer besef dat een
Mens in zijn begin-jaren zoveel vergaard, dat, 
 nu ik mijn weg gevonden heb en besef dat ik toch altijd verliefd zal worden op van die lekkere grote quilts,
 er heel wat de deur uit kan..
En zo gebeurde..

En ik ging lekker kiezen en ja hoor, maandag wordt het pakje geleverd en ga ik .. lekker een tweede ster stempelen.
Helemaal blij mee.

En dan nu nu nog wat nieuws over 
“onze kleine Viktor”

Hij groeit als kool,
 is zo een brave, flinke baby
 (alleen die stoute krampjes-maar de kinder-osteo heeft toch al wat geholpen en na nog een keertje zal dit wel verholpen zijn.)

Wat is het toch prachtig om te zien,
 hoe in dit geval, onze dochter en (schoon)zoon plots door de geboorte van hun kindje, de perfecte ouders worden.. zalig, t lijkt of ze nooit iets anders deden.
Wat zijn we trots!
En we kijken telkens uit, naar de middag dat we op bezoek gaan.
Lekker knuffelen en luisteren naar alle “baby-verhalen.

Gelukkig heb ik een telefoon met heeel veel opslagruimte, want een mens kan het niet laten telkens 
Weer mooie plaatjes te schieten :)



Oh wat ben ik moe!!



Hehe effe relaxen bij “buppa”

Of gewoon.. nog een klein schoonheidsslaapje..



Wat ben ik verliefd op dit “kleine mannetje”

En al moest ik de laatste weken zoveel “afspraken” afzeggen.. (sommige met heel veel
Pijn aan mijn hart) ons bezoekje aan Viktor.. nee dat deed ik wel!

Woeps.. weet niet of iedereen dit blog zal uitlezen.,
Want oh jee.. ik had precies behoefte aan “effe schrijven”

Happy Quilting
Knuf

6 opmerkingen:

Maria zei

Hey Mieke, ik lees je blogjes met veel plezier, jij kan zo mooi vertellen, doe zo verder zou ik zeggen, groetjes, Maria.

Tilly zei

Wat een gezellig verhaal weer Mieke, wat een prachtige ster wordt dit.
En foto's van kleinzoon kan je nooit genoeg hebben,ze worden al snel groot.
Fijn weekend toegewenst.

Ineke zei

Ook ik lees je blogjes tot het einde hoor Mieke, het is zo leuk om te lezen hoe jij alles doet en je schrijft ook zo leuk!
Kleine Viktor ziet er zo lief uit, heerlijk om te lezen dat alles goed gaat in dit jonge gezinnetje.
Fijn weekend

Judith zei

Ja hoor helemaal gelezen. Inderdaad enorm jammer dat het Quilterspalet haar deuren moet gaan sluiten. Heel spijtig voor degene die daar juist hun loopje hadden. Fijn weekend, en hopelijk knap je snel weer op!

wilma oud zei

Ha die Mieke, weer genoten van je gezellige blog. Ja meisje, het valt niet mee wanneer je cortisonen nodig hebt. Ik ben blij dat alles met je dochter en Viktor goed gaat. Wat ziet hij er goed uit en wat heeft hij leuke kleertjes aan. Ik wens je nog een fijn weekend. Lieve groet van Wilma

Heleni zei

Jouw verhaaltjes zijn echt niet te lang of zo hoor. Ik lees ze altijd helemaal en soms nog meer wat ik gemist heb.
Dit verhaaltje over Viktor wil ik zeker niet missen...wat een prachtige baby is het, hij ziet er geweldig uit. Wat een rijk gevoel geeft een baby je hè.
Wat vervelend toch dat je lijf niet wil wat jij wilt. Probeer te genieten van alles en iedereen om je heen en ik denk dat je dat ook wel lukt...
Fijne zondag