volgers

zondag 7 december 2014

Een rustige...beetje rare zondag...

Piep


zondagochtend..
samen pistolekes , vers van de bakker eten met DH.

Normaal nadien samen koken ,
maar koksmaatje had andere dingen te doen vandaag.
DD1 is vrijdag verhuist en het nieuwe huisje waren nog heel 
wat klusjes, dus samen met schoonzoon en DD2 naar daar.

Werk ze lieverds, ben in gedachten bij jullie.

Heb zelf de zondags-kook voorbereiding gedaan.

Was niet zoveel:

-een grote pan pompoen-tomatensoep met balletjes

- een potje witloofsoep

-een lekkere aardappelpuree voor morgenavond,
dus als ik thuis kom nog enkel een lekkere zeetong bakken.

-ook nog een grote plaat Oosterse Worstebroodjes gemaakt 
altijd handig met de feestdagen in t vooruitzicht en zo makkelijk
te maken..

Het receptje?

oke dan...

Neem 6 vierkantjes bladerdeeg uit de diepvries zodat ze net ontdooit
zijn als de vulling klaar is.

 - verwarm je oven voor op 170gr warme lucht of 190gr indien je geen
warme lucht hebt.

De vulling:

-300 gr kalfsgehakt
-2 flinke eetlepels vers geraspte gember
-een halve chilipeper piepklein gesneden
-een dikke 3 eetlepels gehakte verse koriander
-een halve theelepel chinese 5kruidenpoeder
-een kleine halve theelepel gemalen gember
-een eidooier
-1 a 2 eetlepels broodkruim

Meng alles grondig

-verdeel in 6 delen en maak van elke deel een worstje en leg 
dat, even van de rand, op een plakje bladerdeeg

-Doe dit bij de andere 5 plakjes net het zelfde

-snij met een vlijmscherp mes elk rolletje in 5 stukken

- leg op de bakplaat , die bekleed is met bakpapier of een bakmatje

- bestrijk de worstbroodjes met een eidooiertje met een beetje water gemengd,
niet teveel er op doen hoor...

dat ziet er dan al zo uit..



Zet ze 25 min in de oven tot mooi goudbruin

en dan..



Laat helemaal afkoelen op een rooster,

Je kan ze makkelijk invriezen in doosjes of mooi naast mekaar 
in een plastiek zakje.

Ik serveer ze met een sweet chilisaus of ga het dit keer eens proberen
met een saus die ik deze week Jeroen Meeus zag maken bij 
een veggieburger..

was mayo met geroosterde paprika en harissa, alles gemixt.

M'mmm....laat die onverwachte, of verwachte gasten maar komen

Nu heerlijke rust-zondag, al mis ik mijn ventje...
dadelijk de haard aansteken en na een rustpauze,
even Gossippen 

Happy Quilting
knuf Mieke


6 opmerkingen:

Heleni zei

Wow Mieke, wat een heerlijkheidjes weer.
Ik ga het recept even opslaan om dit ook een keer te maken. Dankjewel.
Toch een fijne zondag in je uppie.

miekequilt zei

Wat een heerlijk recept. Ga ik ook maken,denk ik.

10 zei

Hallo Mieke,

dat hapje ziet er heel lekker uit!
Je kunt misschien al kerstcadeautjes inpakken voor je DH. Niet doen zoals ik: cadeautje kopen-verstoppen en toen ik wou inpakken het hele huis moeten afzoeken,haha. Gelukkig heb ik het terug gevonden.
Nog veel plezier met je mooie gossip!
Groetjes, Martine

Ineke zei

Hoe komt het toch dat, altijd als ik je blogje heb gelezen, zin krijg in iets lekkers ;-)

Liefs, Ineke

quilting Jeannet zei

Ohhhh, dit heb ik even van je geleend Mieke, dat zie er ook ernstig lekker uit!!

10ekequilt zei

Heerlijk Mieke, recept al opgeslagen. We gaan er zeker van genieten!
Groetjes 10eke