volgers

maandag 16 maart 2015

Alles in brokjes en steekjes...

Piep

Hier ben ik weer..

Even geleden..
maar ik vergeet jullie niet hoor..

Lastige dagen gehad..

Mijn titel:

Brokjes..

Ik probeer elke dag, als het kan, een stukje, brokje, tuintje, zomerklaar te maken,
buiten zijn is goed, verzet je gedachten, vogeltjes fluiten..en toch stilte..

Je begint al een beetje te zien...dat ik "tuinvrouwtje" speel

Hoe...braaf met een kookwekkertje..
nu liggen jullie misschien in een deuk..

Maar als je lijf krik-krak is dan moet je jezelf tot orde roepen,
30min in tuintje, 30minuten op terrasje..

en zo...soms 1x soms meermaals...


Steekjes..

Ik ben het sticherytje nog aan het quilten, 
nog een paar steekjes en dat is klaar,

boordje is al gesneden en gestreken,
dus dat kan eraan met de machine..
en dan met de hand tegennaaien..

leuk , ik heb er stofje in dat zelf quiltlijntjes heeft..

Na de zetelarrest-tijden :) doe ik soms ook iets anders..
mijn keukentje in...daar waar ik goed in ben, zeggen sommige..

en tover ik bijvoorbeeld..
een flantaart uit de oven..


Vanavond bij de thee..

Mijj afsluiter is ..een stukje van t laatste blok van de Gossip..
o ja..trouwens die staat helemaal in mekaar..
perfect patroon...hoedje af..


Happy quilting

knuf Mieke

6 opmerkingen:

Ineke zei

Waarom lachen over het plannen van je half uurtje tijd in de tuin en terrasje, dit is heel erg goed Mieke, zo hou je alles onder controle! Je sticherie wordt vast prachtig!

Liefs, Ineke

miekequilt zei

Dat do ik ook hoor, een wekkertje zetten. Is hartstikke handig.
Je flan ziet er weer heerlijk uit.

Anny zei

Wat een mooie afsluiter van de Gossip. Ik heb mezelf net beloofd dat ik morgen aan het grote middenblok mag beginnen.
Maar niet verder vertellen hoor.

Dat in kleine hapjes weken doe ik al jaren.(En 's middags een slaapje...vanmiddag was het halfzes toen ik wakker werd... dag middag!)
EN je ziet zo doe je nog heel wat,.
Die flan ziet er heerlijk uit.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heel verstandig van jou hoor Mieke, mooi zo doorgaan.
Veel plezier van de tuin en geniet er maar van.
groetjes
wietske

10 zei

Hallo Mieke,

heel herkenbaar het ritme van werken en rusten. Maar zo ga je toch langzaam maar zeker vooruit met je werkzaamheden.
Leuk dat stofje met de quiltlijntjes- dan heb je al een mooie leidraad om op te quilten. Binnenkort kun je er in volle glorie van genieten!
Groetjes, Martine

Anoniem zei

Oh Mieke, zelfs mijn man neemt een alarm op zijn mobieltje om te stoppen met werken in de tuin, alleen uit zelfbehoud voor het lichaam, dus doe je goed. Groetjes Wilma