volgers

zaterdag 27 juni 2015

Lekkers in potjes... Blokjes op een stapeltje..



Piep

WELKOM aan een nieuwe volgster, je hebt zelf een fantastisch mooie blog

Heerlijk weertje,
Vervelend lijf..

Mm hittegolf op komst...
We zullen zien wat dat geeft..

Gisteren...ochtend op de markt... Zoveel heerlijke dingen..
Zomerfruit... Stralende groenten...
Heerlijke kazen...noten...

En voor dit alles ideeen genoeg,

Gisteren het kookboek van Ottolenghi aangeschaft.. Kunstenaar met groenten en fruit..

Voor wie hem niet kent, even googelen en je zal verbaasd staan.

Terug naar de markt..

Elk jaar maak ik wat confituur,
Ik doe hem in niet al te grote potjes, zodat we dikwijls van smaak kunnen wisselen.
Vandaag waren er volop aardbeitjes en abrikoosjes

De aardbeitjes stonden te trekken in de suiker, ik gebruik de speciale suiker, meer fruit minder zoet,
Aardbeitjes moeten schoongemaakt en afgewogen samen met de suiker 3uur rusten en dan is het maken kinderspel,
Beetje echte vanille en citroensap erbij en 4min opkoken, in steriele potjes, etiketje en klaar!!
Mmm deze ochtend,  die verse pistolet , echte boter en dit gloedrode smeersel...
Heerlijk!!

De abrikoosjes moeten een nacht trekken met de suiker dus die waren deze ochtend aan de beurt,
Daar maak ik 1 potje "speciaal" van,
las in het  tijdschrift "Landidee" dat het erg lekker zou zijn met lavendel... Dus dat proberen we uit

Nu geurt het hier naar heerlijke mini-trostomaatjes die met een heleboel 
vers gehakte kruiden, knoflook, lekkere zoutvlokken en goede olijfolie, halfgedroogd worden in de oven,
Straks lekker bij de knolselderfritjes met rosbief
En de rest... Voor Lekkere snoepmomentjes ..en bij de salades, tijdens de hittegolf.


Dan de Stonefield...
Vermits ik heel veel de rust van 
ons huisje koester,  groeit het stapeltje blokjes gestaag..
Deze zagen jullie nog niet denk ik..


Erg leuk vind ik de medaillon met de twee dametjes erin, dank u M. Dat ik dit stofje van je kreeg.

Ik denk dat ik nog snel een beslagje maak voor een paar lekkere 
appelcakejes, en een paar met framboosjes...
Want weet je, enkele maanden geleden
zei iemand, smalend en niet lief bedoeld...tegen me... Dat ik meer moest gaan koken en  bakken..
En daar ben ik vandaag volop mee bezig!

Even later..

tja wou jullie echt het cakeje met de framboosjes tonen..
maar wegens te lekker...


Het is buiten heerlijk weer..
niet te warm, 
ideaal voor een rondje Gossip op de tuintafel..
het blok met de hexagonnen..

gewoon zonder ring,
plat op de tafel,
arm eronder en in rechte lijnen naar beneden quilten,
dus niet telkens de hoeken van de hexagonnen quilten..
maar gewoon in de vier richtingen ...
zo makkelijk!!.


Happy quilting
Knuf mieke








7 opmerkingen:

Heleni zei

Oh Mieke in zit al watertandend je blogje te lezen. Wat een heerlijkheden tover je tevoorschijn. Als je mijn buuf was stond ik nu op je stoep.....
Je quiltwerk is ook super.

10 zei

Hallo Mieke,

dat frambozencakeje ziet er mmmmmmmmmmmmmm uit:) Mooie blokjes! Tegen de winter is je gossip helemaal klaar en kun je onder je stonefields kruipen om die quilten. Maar eerst de hittegolf doorstaan. Voetjes in een koudwaterbakje doet al wonderen... Je visjes buiten zullen dan raar opkijken;) Groetjes, Martine

Ineke zei

Volgens mij ben je een ware keukenprinses, je laat zoveel lekker dingen zien, krijg spontaan water in mijn mond. Prachtige projectjes heb je onder handen.
Liefs, Ineke

miekequilt zei

Wat een heerlijke recepten.
Hier was ook een hittegolf voorspeld, maar we hebben alleen maar regen gehad. Waardeloos!!

Birgitte aka Bietje zei

Heerlijk schrijfseltje van je. Ik geniet er altijd van.
Ook hier zou een hittegolf komen. DH heeft net vakantie en baalt er wat van. Hij had zo veel plannen om te doen. Dus nu gaan we lekker genieten van elkaars gezelschap en de koelte binnen. Althans later deze week. De eerste dagen toch nog wat aanpakken.
Je stonesfield wordt schitterend, ook daar geniet ik (op afstand) van. Groetjes uit Limburg.

Jenny zei

Mieke,
ik geniet altijd van je blog vooral van die met lekkere gerechten met mooie foto's.....en van je Belgische woorden...het klinkt vaak leuker dan de Nederlandse uitdrukkingen....Ik hoop dat het van de week niet al te warm wordt en dat je ook nog wat aan je patchwork kan doen....
Groetjes,Jenny

Bezig Plus zei

Oh wat maak je veel lekkers.... ziet er heerlijk uit! Fijn hè nu al dat verse fruit? Wat een grappige blokjes maak je.... echt leuk zeg!
Steekjesgroetjes Anje.