volgers

woensdag 30 september 2015

Een herfsthuisje... en blokjes op een stapeltje...nieuwe stofjes..patroon...

piep

Wat is de herfst snel gekomen he dames..
maar ook weer heerlijk, met zijn frisse luchten..najaarszonnetje..
en de natuur die laat merken van ...ik ga stiletkes aan mijn slaap voor 
donkeredage, beginnen.

Dus de fiets op...met snoeischaartje en zien wat de natuur te bieden heeft..
een hele hoop..

kijk maar...ik maakte er een herfsthuisje mee...

HALLO....HALLO.....euh...ikke...eerst...
jaja meneer beer..
en jij kreeg een nieuwe sjaal..
helemaal aangepast aan de kleurtjes van de herfst..


mag ik dan nu de andere foto's laten zien?
ja ...oke?

een sfeerhoekje...


en nog een plateautje op de eetkamertafel..
waar het oude melkkannetje weer dienst doet...


en een paar mooie stoffen parels..om patchworkjuwelen van te maken..alleen vulde ik ze 
veel op...waardoor ik ze voor dit doel niet meer kon gebruiken...
maar zo zijn ze ook leuk, toch?

Veel kaarsjes staan weer hier en daar om de avonden gezellig te maken..
Ik ben een tevreden mens..
met de rust en kalmte om me heen.

En de lapjes dan....
wel ik doe gestaag verder mët de vele blokjes van de Stonefield,
maar alles met  de hand...trek daar per dag, de dagelijkse dingen en twee uur
rust af, .je zal verstaan...ik kan nog geen wonderen laten zien..

maar twee rijen zitten al aan mekaar..
en zo een 50 blokken liggen klaar...

boven aan de disignwall en hier beneden op mijn plateau..

maar eerst nog wat verder werken, 
want vermits ik niet de "gewone volgorde van de blokken aan mekaar zetten, volg,
moet ik wel de variatie goed in het oog houden..

en dus niet te snel de rijen aan mekaar naaien.

Nee, ze ging niet voor een nieuw project..maar deed ik me deze week een koopje, 
voor een dotje van een patroon...ik kocht het van een hele lieve mevrouw,  en al snel
viel het op de deurmat...

mmm...zo lekker herfstige, winterige kleuren..
en kan zo uit mijn voorraad beginnen...denk ik...

wordt vervolgd :)


En dan al die nieuwe collecties die voorbij komen...
Moda, Marcus, Windham....

Ik kon niet weerstaan..
heerlijk op naar te kijken..
want de schaar ér in, dat krijg ik nog even niet over mijn hartje..

nu maar eens een lekkere pot thee met honing maken en genieten van de stilte..
en het verse brood dat heerlijk geurt in de oven...

happy quilting
knuf Mieke

6 opmerkingen:

Bezig Plus zei

Heerlijke herfsthoekjes.... gezellig en dan zo'n potje thee met Honing..... goed voorbeeld doet goed volgen.....
Wat een prachtige lapjes... geniet maar fijn van je moois,
Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis....

Guusje, zei

Wat ziet het er erg gezellig uit met al die sfeerhoekjes.en wat een prachrige stoffen. En die beer een heerlijk warme sjaal om.

10 zei

Hallo Mieke,

mooi stapeltje blokjes heb je gemaakt en mooie stofjes gevonden. Zo kan de ene quilt na de andere blijven groeien! Veel succes ermee, groetjes, Martine

miekequilt zei

Zolang de zon schijnt vind ik herfst leuk. Maar als het nat en somber wordt.. brrrr. Dan vind ik het niks. Dus van het weekend de kaarsen en waxinelichtjes te voorschijn halen. En dan ook gaan bedenken wat ik wil gaan dien. Jij weet het al, je hebt alles al in huis veen goed vooruitzicht.

Carine Remmery zei

HAllo lapjes zus, het ziet er weer kei gezellig uit bij jou! I pad plat en bij deze computer aangezet, en hier kan ik je een berichtje sturen met i pad lukt niet... mmm geel niet mijn favo kleur maar vind de jouw stofjes reuze! vlek Zussie

Chris zei

Dat is het het mooie van de herfst, die kleuren, de sfeerhoekjes die je maakt en dan ook nog die prachtige stoffen. Alles bij elkaar is dat genieten en helemaal als er ook nog thee met honing naast je staat!