volgers

maandag 4 januari 2016

Te laat....en heeeeel vroeg ....

Piep

Allereerst wens ik elke lezer(es) van mijn blog een heel gelukkig nieuwjaar,
vol van gezondheid en creativiteit


Na alle feestmaaltijden maakte ik gisteren een heerlijke "stoemp" (stamppot) met een recept van 
Jeroen Meeus.
Heerlijk, met ui, look, aardappeltjes..alles samen gesmoord....
het recept vindt je op dagelijkse kost.

En of dat smaakte ..
heerlijk weer de gewone kost..
het was zo lekker dat ik dacht aan de foto op dit moment...

Tja...het bewijs ...van een lekkere maaltijd.

Op lapjes en draadjesgebied heb ik niet zoveel gedaan in de vakantie..

Wel nog een beetje gebreid aan de sjaal van Wieke...

en de blokken  van de stonefield die hoop ik deze week aan mekaar te zetten
en dan naaimachine open en flying geesjes maken...ze zijn al allemal geknipt en 
liggen in een doosje op mij te wachten..

Maar nu gaat deze dame heel rustig de kerstspulletjes opruimen..
en de woonkamer weer gezellig maken met andere decoratie..

Ook komen ze vandaag de zonnewering plaatsen onder onze overkapping...
tja vorig jaar mei besteld....ik zal in ieder geval goed op tijd zijn als het zonnetje
weer heerlijk warm wordt.

En nu aan de slag!eeeel rustig...

happy quilting!
knuf 




7 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Oei, die stoemp......Jorrit zou er weg van zijn, toch eens kijken voor vandaag, wat eten jullie toch altijd lekker Mieke.

Heleni zei

Ik ga ook stoemp maken vandaag. Zó'n zin in 'normaal' eten.
Ik hoop dat mijn pan er later ook zo uitziet Mieke.
Ooohhh dat breiwerk van je....schitterend!!!

Sylvia`s Quilts zei

Mieke jij met familie ook in ieder opzicht de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!
Heerlijk "stoemp" van jullie Jeroen Meus! Ik neem elke dag zijn uitzending op en kijk hem dan een uurtje later. Héél erg gezellig altijd!
Groetjes Sylvia.

10 zei

Ook voor jou en je hele familie een gezond, gelukkig en creatief 2016!
Nog veel kookplezier met achteraf wel heel erg lege potten:) Is steeds een goed teken!!
Hier is Kerst ook al weer buiten en een beetje lente binnen!
Veel plezier met het gezellig maken van de woonkamer! Groetjes, Martine

miekequilt zei

Ook voor jou en je gezin de beste wensen.
Ik heb hier mijn eigen, echte Jeroen. Die gaat straks zuurkoolstamppot maken, maar dat is vast niet iets wat jullie stoemp noemen.

Anoniem zei

Ja, die heerlijke stoemp van Jeroen, dat gaat er wel in. Wat is het toch een mooi breiwerk dat je onder handen hebt. Groetjes Wilma

Chris zei

Die zonnewering is zéker op tijd, haha! Ik hoop dat we een heerlijk lange en warme zomer krijgen, maar eerst mag er van mij hier bij ons ook wel wat sneeuw komen. Ook lekker om dan die mooie sjaal die je maakt, te gebruiken!