volgers

dinsdag 23 februari 2016

Een dag in "t naaikamertje...

Piep

Klinkt mooi he..
was natuurlijk geen dag aan 1 stuk..
maar toch tevreden.

Deze ochtend op tijd begonnen met de randen van de Stonefield..
toch nog een hele klus...
koffiepauze tussenin...
en dan toch weer verder tot de lunch..
en dan heb je dit...

Man, man wat is hij groot...nog groter dan de Gossip..
en ik wil er nog een rand rond..die stof heb ik al gescoord..
maar denk dat ik de breedte die ik op het oog heb moet herzien..
zal iets smaller moeten worden, of hij past niet waar we hem hebben willen..

Zover was  ik dus, gaf toch weer een heel tevreden gevoel.

Na de verplichte R.mijn.kamer een beetje opgeruimd, tja..is soms nodig..
want mijn werktafel was een rommeltje...

dan beslissen wat mijn nieuw project wordt...
keuze uit twee quilts, waarvan ik al een tijdje bezig was met stoffen sparen,

Het wordt...


Zoals je ziet wordt de mijne meer stoffiger van kleur dan in het boek, maar daar
hou ik nu eenmaal van..de kleuren zijn zoals altijd anders in het echt dan op de foto :(
Heb wel nog achtergrondstof nodig en misschien een beetje puddinggeel...
Maar heb ik morgen toch wel bee zeker...erg he???

Oke dat was beslist, patroon doorgelezen..
lijkt me duidelijk..

Dan een "oldie" opgediept, een leuke stichery van Ellies Quiltplace


Had ik 5 blokjes van af,
dus de andere drie op de lichtplaat en die nemen we morgen mee naar de bee!
Geraakt dit ook weer af

En last but not least, de overhemden-quilt, daar worden regelmatig blokken voor gestreken
en gesneden, en als de stapeltjes groot genoeg zijn, kan die ook tussendoor.

En nu zit ik in mijn zeteltje en heb tijd om rond te zwerven en jullie mooie werk te
bewonderen, waar ik ook altijd erg van geniet.

Heb een fijne avond

Happy quilting
knuf Mieke

4 opmerkingen:

10 zei

Hallo Mieke,

je flying geese passen heel mooi rond je stonefields!
Leuke nieuwe projecten heb je!
Groetjes, Martine

quilting Jeannet zei

Heel mooi geworden Mieke, en je nieuwe project ook, prachtig!

Unknown zei

Zo zie je maar wat een dag in het naaikamertje oplevert: mooie randen aan de Stonefields. Prachtig!
En een prachtig bak met stofjes voor je nieuwe project, geniet ervan.

Anoniem zei

Wat maak je toch mooie dingen Mieke en die stofjes....helemaal mijn smaak. Groetjes Wilma