volgers

dinsdag 21 juni 2016

Ienie mini-leuke post en groeien maar...

Piep

Ieni-mini tinkie winnie of hoe was die spreuk ook al weer...

Tja ....wat wil ze daar nu weer mee zeggen..zal je denken...

Wel, vermits de ribben nog altijd niet genoeg hersteld zijn om aan de naaimachine 
te zitten,
en een hele dag haken of breien mijn polsen tot pruttelen brengen..

en de scraps toch veelvulidig aanwezig zijn..
en ik geen quiltwerkje op de hand meer had...
ben ik gisteren begonnen aan een hele leuke quilt..


Twee malletjes,een vierkantje en een driekhoekje, dat is alles,
en veel scraps..

Heb een mandje samengesteld...
en een beginnetje gemaakt...

Beetje moeilijk nog om te zien , alleen het middenblokje is nog maar genaaid,
het tekenen en knippen neemt flink wat tijd..

maar morgen is het bee en donderdag "witte frakskes" 
dus wou een aantal blokjes klaar hebben liggen,

ze kleven erg makkelijk op zo een schoonmaakdoekje..

Naaldje, draadje, speldje, schaartje en het handige beentje van Clover 
om de naadjes een beetje open te strijken,
en hop we go...

Hoeveel werkjes ik nu onder handen heb?

- Stonefield om te quilten, maar kan nergens mee naartoe om te quilten, wegens te groot

-Late Blossom op de machine, top wordt voorzien van laatste boord

-vingerhoedjes

-spoeltjes

-sjaal haken

-fair isle sjaal van Wieke

-en dan de nieuwe die ik vandaag aan jullie voorstelde..
Little by Little ...maar ik noem hem "scrapy scraps"

En dan durft een mens Pinterest nog te openen, woeaaahhh....

Maar he...ik doe elke dag wat ik wil, en waar ik zin in heb..en dat telt..
dus een beetje keuze is best fijn.

Trouwens net nog 4 rijen gehaakt terwijl ik naar "The great British sewing bee " keek.

O ja, zo leuke post deze ochtend van mijn kasteelzus..
kijk nu toch...wat een schatjes...
daar moet ik een apart projectje voor bedenken..

maar wacht eens...kijk eens op de vakantie-cursuslijst van Naald en Draad..
"de kever".... ja dat gaat hem worden...
Juf Carinne hou een plaatsje vrij..:)



En dan de tuin...alles groeit als kool, zo groot, en extra groen door alle water,
wel ik heb van dat laatste genoeg...en hoop dat er snel een drogere, warmere periode
aankomt.

Maar moet zeggen, deze bekoort me elke dag..allemaal vaste plantjes in een zinken emmertje,
het zijn de kleine dingen die het leven zo mooi maken...hou ik daarom zo van scrappy misschien?

Happy Quilting
knuf mieke

4 opmerkingen:

10 zei

Hallo Mieke,
dat worden veeeeel vierkantjes en driehoekjes in je mooie nieuwe quilt:) Gelukkig heb je ook een "paar" stofjes bij de hand.
Fijn dat je zo veel projecten hebt... geen tijd om je te vervelen.
Ben benieuwd... we zullen dan in de toekomst ook veel afgewerkte werken (groot en klein) zien langskomen...
Groetjes,Martine

Maria zei

Hey Mieke, wat een bloemenpracht. Hier is de tuin ook op zijn mooist, jammer dat het daarvoor zoveel moet regenen, ik ben de regen al str...beu.
Ik was me aan het afvragen ; wat ligt er bij de stofjes, dat witte ding, maar je geeft zelf het antwoord, ik ken het niet.
Ik durf het niet tellen waar ik mee bezig ben, heb al 3 quilts die liggen te wachten om te quilten, maar dat vind ik dan weer winterwerk, alhoewel het nu niet echt zomer is.
Maar jij kiest steeds de mooiste kleuren bij elkaar, dat word weer een toppie !! Groetjes, Maria.

Unknown zei

Wat leuk zal weer mooi worden zo te zien je scrapy scrapy mooie stofjes .
Hopelijk komt de zomer we verzuipen in al die regen .
Heel leuke verjaardag nog ?
Vele groetjes Christiane

miekequilt zei

Wat ben je toch een heerlijk positief mens. En wat maak je weer een kleurige start met deze quilt. Veel plezier ermee.