volgers

vrijdag 2 september 2016

Nazomeren met een leuk projectje...en zo trots....

Piep

Weer even tijd maken voor een blogje..
Beetje nazomerdagje vandaag...dat gewoon in het teken staat van ....lapjes..
en rust...zaaalig!

Eerst het "supertrotse" gedeelte

Onze DD1 staat voor het eerst in een kookboek...18 pagina's in een 
prachtig boek, dat gaat over ambachten gemaakt in huiselijke kring..

Het boek noemt " GARAGE CULINAIR"

Onze dochter volgt al een heel lange tijd avondonderwijs voor het behalen
van haar diploma "bakker/patissier"...en is bijna klaar..
er naast heeft ze ook nog een full-time job..
dus een bezige bij...waar we apetrots op zijn,

Ze nam trouwens deel aan de Meesterbakker, de belgische versie van "The Great British bake off"
of de nederlande "Heel Holland Bakt" versie waar ze 4de werd...

tromgeroffel..

en 1 van haar creaties...



Daar gaat je neus toch van krullen...als moeder...en vader uiteraard..
en lekker dat het is....daar zijn wij getuige van :)

Zelf heb ik me deze namiddag buiten geinstalleerd om mijn "klein projectje" een beetje
te gaan quilten....

Hoe? landelijk? kleur draad ...is gekozen...

Steekjes nog niet gezet..
dat ga ik nu proberen..

Ik wil het niet machinaal doen...maar moet toch de top en de batting samenvoegen...

Dus ...zoals mijn juf zou zeggen, ze gaat weer even buiten de lijntjes kleuren..
 en we zien wel waar we stranden..

De binnenkant ligt op mijn bureau al klaar...
Dus daar hoef  ik me geen zorgen meer over te maken..

De handvaten...daar ben ik ook nog niet uit...kopen...iets hergebruiken...iets gebruiken
dat er nog "nieuw" ligt..

Enfin een tas vol verassingen...

Vanavond wat lekker makkelijk op tafel toveren,

een pizza in de Green Egg, voort eerst met een bodem die ik gemaakt heb met zuurdesem,
benieuwd naar het resultaat.

Het brood bakken met de desem hebben we nu wel onder de knie,
zoveel lekkerder ....alleen moet je drie dagen op voorhand wel even bedenken dat je
brood moet gaan bakken,
maar he...we hebben tijd, alles mag, niks moet...dat is het leven in een huis met een 
gelukkig stel.



Happy quilting
knuf Mieke

7 opmerkingen:

Elsje zei

zo mooi geschreven word er dadelijk zen van

quilting Jeannet zei

Ohhh, wat super leuk Mieke! is het boek ook ergens te koop? ik kan me zo voorstellen dat je apetrots bent, gefeliciteerd met zo,n leuke ambachtelijke dochter!!

Roswita zei

Hallo Mieke, dat brood...................... mmmmmmmmmmmmmmm.

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk zo'n culinaire dochter, daar mag je inderdaad wel heel trots op zijn!

Chris zei

Natuurlijk gaat je neus krullen van zó'n dochter! Bijzonder. Ik denk wel dat ze die culinaire interesse van jou heeft!

Maria zei

Hey Mieke,
wat tof zeg voor jullie, en een dikke proficiat aan de dochter.
En dat ziet er wel een heel lekker brood uit. Aan wat ga je beginnen , een tas? Ik volg hoor, Groetjes, Maria.

Anoniem zei

Mieke, gefeliciteerd met DD1. Fantastisch om in dat boek te staan en ze werkt zo hard om dit allemaal te leren. Een doorzettertje.
Je broden zien er mooi uit. groetjes Wilma