volgers

zondag 16 oktober 2016

Buiten keert naar binnen..,

Piep

Deze wijze, mooie woorden sprak onze vriendin G. gisteren..

toen we spraken over, dat we weer zin krijgen ik warme gerechten.. soepen (waar ze ons een staaltje van haar kunnen, in liet proeven..
 "peer-gember"soepje... zaaalig!!!
Ze is namelijk een herboriste die zoveel weet over alles wat bloeit en groeit.. 
wow.. vind ik zo boeiend..

En ze zei dus, het is normaal.. het is  zoals de natuur nu doet.. zich terug trekken.. trekt eigenlijk ons lichaam zich ook terug.. meer ik zichzelf.. 
en als ik goed op mezelf let.. weet ik nu al.. dat ik moet oppassen om al niet met meer gebogen hoofd en opgetrokken schouders te gaan lopen...
Met alle gevolgen van dien..

En die natuur zagen we vandaag op deze prachtige dag, vanop onze fiets.. het was nog heerlijk.,

Maar kijk..
Idd de natuur gaat ik rust..de velden
Zijn kaal.. de meeste toch.. de zonnebloem mogen van deze plaatselijke boer terug keren naar de aarde..

Maar 1 ding is zeker..zei G.

In de lente keert zowel de natuur als ons lichaam terug van binnen naar buiten..
En krijgen we vanzelf weer zin in sla en tomaatjes...

Dus hou het warm, cozy en gezellig en die wonderlijke natuur zorgt voor de rest.

Happy quilting
Knuf 


3 opmerkingen:

Elsje zei

Slimme G...

miekequilt zei

Wat een mooi bericht. Goede spreuken! Voor ons is de herfst begonnen : aten deze week weer zuurkool, mmmm zó lekker. Maar vandaag hier ook mooi weer, en dat was toch ook genieten.

Chris zei

Was zondag wel even anders weer dan vandaag hè? Herboriste, wat een mooi woord!