volgers

dinsdag 3 januari 2017

Geef je polsen rust terwijl je naait..TIP!!

Piep

Goedemiddag lappevrouwtjes

Wat deed ik deze voormiddag?

Wel ik zorgde voor mijn polsen???
Was ik bij een therapeut?
Nee voor 1 keer niet :)

Op aanraden van de juf die ons de duimquiltles gaf ontdekten we al babbelend over onze hobby dat zij steeds haar polsen laat rusten op een boekweitkussentje als ze patcht of appliceerd, dat ze gewoon zelf maakt.

Dus je start met een zak boekweitdoppen, dat ziet er zo uit (is vederlicht en
Vliegt alle kanten op.. maar daarover dadelijk meer)
Je neemt een lap zeer stevige stof, dus geen lapje quiltstof, eender iets van een stuk oud hoofdkussenstof of iets anders stevig en maak daar een hoes van op de grote die jij wenst..

Hoe groot.. zo groot je zelf comfortabel vindt.. ik heb mijn handen
Op de lap gehouden, in de houding zoals ik naai met mijn polsen rustend op de lap.

Dan het vullen, je laat uiteraard een opening , en ik heb dan een trechter gemaakt van een blad papier en met een beker beginnen vullen... die  grote papieren trechter is nodig omdat je dan onderaan een royale opening hebt en zo de dopjes makkelijk in de hoes krijgt,
( omdat ik gek ben op lavendelgeur deed ik 3 druppels etherische olie bij de dopjes toen ik halverwege was met vullen) en ging dan verder tot voor mijn gevoel het comfortabel gevuld was en dan naaide ik  de opening met dubbel stiksel dicht.

Dan maak je best nog een simpele kussenhoes die je makkelijk wassen kan,
Je weet wel met zo een flapje aan,
Waar het kussen lekker in zit en dan
Ben je klaar.

Of...toch niet.. even in de blokkendoos , je weet wel, blokken die je teveel had, of toch niet echt paste bij het project waar  je toen mee bezig was...

En daar kwam ik deze bloem tegen..
Achterkantje van de stof van de hoes, en hopsa een leuk bijpassend  speldekussentje , altijd handig.. ik maakte het vast met een
Veiligheidsspeld, zodat het eraf kan als het hoesje in de was moet.



Zo lappevrouwtjes dit wou ik even met jullie delen, want ontspannen polsen geeft meer lapjesplezier toch??

Happy quilting
Knuf mieke

6 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Nou deze tip komt als geroepen Mieke, ik wil namelijk net zoiets voor mijn dochter maken voor bij de laptop. Kun je ook zeggen waar ik boekweitdoppen kan kopen?

Anoniem zei

De mijne is ook al ingebruik. Veeleer schouders ontlasten voor mij dan toch. Zalig! Mooi blokje voor je speldenkussen... Gr Carine

Quiltminizusje zei

Handig, bedankt voor de tip, christine

Anoniem zei

Wat een goede tip en een goede uitleg van jou. Dank je wel. Fijn weekend voor jullie. Groetjes Wilma

Chris zei

Goed en leuk idee en leuk verteld ook!!

BezigeBijMirjam zei

Wat een goede tip! Maar waaro waar koop je boekweitdoppen?