volgers

dinsdag 19 juni 2012

Opentuinen en stofkunstenares

Piep

zoals beloofd een verslagje van het opentuinenweekend.

Er waren weeral 23 deelnemers, best veel voor twee kleine polderdorpjes.

Elke tuin had een specialiteit gaande van vijver (vooral met koivissen) mooie graspartijen tot prachtige groentetuinen.

Elke tuin had ook een kunstenaar te gast.

Eentje sprong er voor ons, lapjesvrouwen, wel echt uit, zij maakte dieren in stof.
Waaronder deze gans, kijk maar...



Ik vond het heel bijzonder, alleen de afmeting zou in ons tuintje niet passen want ze was erg groot de gans.

Vele andere mooie tuintjes passeerden de revue,
kijk en geniet











Ook was er vijver die vol met kikkervisjes zat,
elke jaar kwamen de kikkers terug om te paren vertelde de eigenaar,
hij had nu een deel van de visjes voor deze speciale dag in zijn vijver laten zitten, maar normaal ging hij ze uitzetten in de sloot, of waren ze een lekkernij voor zijn koivissen.



Nog een mooi beeld van de courgettebloem, heerlijk om te zien , en zo lekker om te vullen met een mengeling van ricotta, verse kruiden en dan in tempura te bakken.



Er was ook initiatief van de stad Antwerpen met volkstuintjes, een stukje grond dat je gratis ter beschikking krijgt en waar je je eigen en groente en fruit kan telen, het enige dat je moet doen is het mooi onderhouden.

We werden er erg vriendelijk ontvangen, en na ons bezoek aan de tuintjes werden we verwend met een heerlijke groentesoep en allerlei rauwe groentjes met een dip.







Het was een zalige dag en het weer was ons welgezind want de regen kwam pas laat in de avond.

Binnen 2jaar kunnen we weer op pad, en dan laat ik jullie weer meegenieten.


Vandaag flink gerust en genoten van mijn extra dagje verlof waar mijn lichaam om vroeg, maar toch ook een beetje gewerkt aan de challengequilt.

Morgen is het weer bee, zalig kwebbelen en ideeen uitwisselen.

Fijne avond.

knuf mieke





7 opmerkingen:

Lida zei

Heerlijke dag en wat leuk die gratis volkstuinen, nu daar hoef je hier niet om te komen! Fijn dat je een extra dag had om uit te rusten, nu nog wat steekjes en het was een perfect stel vrije dagen! Groetjes
Lida

Wieke van Keulen zei

Prachtig, je foto's, Mieke en wat heerlijk dat we mee mogen kijken. Die gans is wel heel erg leuk. Tjonge. Groet, Wieke

veerle zei

Ik ben verliefd op die gans :) Dat is precies echt de moeite geweest. TOF!!!

Josette zei

Mieke, prachtig dat je alles met ons delen wil.

Groetjes,

Josette

Nicky zei

prachtige fotosmieke, thanks; xxx

carine zei

Piep... Wat heerlijk zo'n tuindagen hé! Mooi wat ze presteerde, De Beeldjes spraken me ook aan omdat ik ook in die richting beeldende kunst maakte, nu niet meer.... misschien begin ik er opnieuw aan?.....Ik bedank je ook voor de fijne reactie op mijn blogje, nog een leuke zonnige en vriendschappelijke dag gewenst, dat je veel inspiratie mag opdoen. Groetjes uit Brugge Carine-Patchworkstar

Anita zei

Wat een mooie GENIET post !!!
Die gans is écht gewedig. Die zou zomaar bij ons mogen komen aanvliegen ;-)
Fijn dat er dan ook zo'n extra dagje is om eens bij te tanken.
Fijne zondag !!! Groetjezz lfs mij