volgers

donderdag 16 maart 2017

Stap voor stap de lente in..

Piep

Stap voor stap komt de natuur weer tot leven... zalig...

Vingers kriebelden om in de tuin aan de slag te gaan...
Dus samen met DH onze beste plunje aan en hopsa.. 
wintertroep opruimen...

Maar ...oh.. oh.. k heb het geweten..
Dagen nadien boete gedaan..
Maar weet je wat? K heb het toch maar gedaan en had het er graag voor over..

Nu net thuis van een dagje "witte frakskes (jasjes) voor mijn nederlandse lezers, infuus magnesium gehaald..
Hoop dat het aanslaat en ik vanaf morgen weer een beetje "bruis" van binnen.

Heb gepland om een lente-paas-huisje te maken..
DH de ramen al allemaal gepoetst terwijl ik weg was.. de schat van me!!
En de viooltjes geplant, leuk naast het kistje met blauwe druifjes.



Verder.. al heel wat gequilt op de nieuwe standaard , had ik me vroeger moeten aanschaffen.. vind het een genot.

Voorlopig staat hij hier naast mijn makkelijke stoel, in de woonkamer, maar dat kan niet altijd zo blijven, in ons kleine huisje..

Daarom vandaag de beslissing genomen
om "Bertha" de paspop te koop aan te bieden..
Nochtans een hele goeie!! Volledig verstelbaar en ook geschikt om broeken perfect op jouw maat te maken..
Hoop dat ze een goede nieuwe thuis vindt want zijzelf is ook echt nieuw, slechts tweemaal een kleedje op gepast...maar kleding maken zit er echt niet meer in..

Op de ruimte, die met deze beslissing vrijkomt.. zou dan op mijn kamer eventueel de quiltstandaard kunnen staan..
Dag Bertha..

En de "scraps of my life"..
Daarvan is het middenstuk af.. en de eerste
Boorden staan er rond.. stofkeuze vond ik niet makkelijk.. maar ben er nu blij mee!!

Hij hangt even op de Gossip, omdat die in mijn kamer ophangt voor
 t moment..

Gisteren toch nog het volgende (grote) linkse zij-blok voorbereid om vandaag mee naar ziekenhuis te nemen..

Klein deeltje genaaid..

Zie je de rechtse foto... voor mij twee speciale bloemen.. (die met de ruitjes) omdat ik de stofjes kreeg van een voor mij "speciale vrouw"
Zalig zoiets met een herinnering in je quilt verwerken..

Verder vandaag de tijd genomen om een stuk quiltnieuws en Quiltmania te lezen,
En een jong meisje met zelfde klachten als de mijne, haar verhaal te laten doen.. jong gezin... 2 kleine kindjes.. brr.. nog zoveel moeilijker dan bij mezelf..
Ik kan nu "echt luisteren" naar mijn lijf.. maar daar hebben kleine meisjes geen oortjes naar...
Vooral het onbegrip van de buitenwereld viel haar zwaar...
Heb haar eerlijk gezegd dat ze heel alert moet zijn... het kan je zoveel pijn doen...succes meid, hoop je in de toekomst nogmaals te ontmoeten om ons gesprek verder te zetten.. gezonde voeding wou je.. heb je gewezen op de "groente-tovenaars, de broers Ottolenghi, 
Hebben deli-zaken en resto's in Londen, maar zijn joods van origine.. :) tja vind ik ze daarom Top!!! ???
Voor wie interesse heeft..

Om te eindigen.. een hele lieve, vrolijke noot..

Ik tel af naar Nantes, Pour L'amour du Fil..waar mijn DH en ik dit jaar naar toe gaan...
Wel deze week kreeg ik vanuit "het quiltwereldje" een leuk berichtje gevolgd door een enveloppe op de deurmat..
Dat doet mijn hartje goed!!
En al was ik enkele blogjes geleden nog zo teleurgesteld...
Er is nog zoveel quilt-vriendschap, geloof me vrij!!

Happy quilting
Knuf knuf

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat weer een mooie foto's boven aan je blog. Het was weer een heerlijk blog. Ik hoop ook dat de magnesium aansluit en dat je weer een poosje vooruit kan. Ja, heerlijk die lente. Nog even, en dan woon ik ook in mijn nieuwe huis en kan ik daar ook gezellige dingen doen. Lieve groet van Wilma

Unknown zei

Hallo Mieke!

Leuk hé, de lente in de lucht:)
Je quilt wordt heel mooi!
Groetjes, Martine

Régine zei

Verleidelijk hè dat heerlijk lenteweer! Dan wil je lekker buiten aan de slag, ik hoop dat de magnesium je er inmiddels wat bovenop heeft gebracht!
Mooie quilts en altijd bijzonder om een speciaal stofje in je quilt te verwerken- een quilt met een verhaal.
Groetjes, Régine.