volgers

zondag 23 april 2017

Nantes deel 2

Piep

Donderdag, de grote dag!!!
Waar ik al enkele jaren naar uit keek!
Pour l'amour du fil"

Met tram1 tot aan de beurs.
Op de tram al een leuk gesprek met een lapjesvrouw uit het belgische De Panne (aan zee)

Aangekomen, gelukkig al in het bezit van "speciale" tickets
Die rij konden we al voorbij, even aanschuiven en yes binnen samen met mijn DH.

Eerst shoppen dacht ik...
Man.. wat een volk...10u10..een impressie..



Maar wat een verscheidenheid aan standhouders..zalig!

En dan kom je toch eerst bij een paar vertrouwde gezichten.. Els en Marloes van Bobbin.
Ik had thuis al een projectje gekozen uit haar boek.. het wordt een leuk klein wandkleedje..snow...


Zo leuk kiezen, achtergrondjes en wat warm rood..mmm.. ja de rest kan met de stofjes die ik nog heb..



Oh wat een leuk doosje is dit met het hexagondekseltje.. patroontje neem ik ook nog mee..

 O ja en die lieve kleine rolletjes op de foto.. die kwamen van ergens anders en waren gewoon voor de "heb"

Daar wij houden van leuke deco-spulletjes vond ik deze schaar ook enig en het leuke linnen lapje met mooie tekst erop, hier zoek ik nog een "oud lijstje" voor.

En eigenlijk gingen we toen snel "even uit de shopzone" voor een ontmoeting met Di Ford here-self.
Wat een lieve-zachte vrouw...

Eerst en vooral liet ik een exemplaar signeren voor een "lapjesvrouwtje" die me na aan het hart ligt.
Ze "kent" Di beter dan ik, omdat ze ook de liefde voor hun speciale poezebeesten gemeen hebben, de main counes.

En ik kocht voor mezelf natuurlijk ook een exemplaar van het prachtige boek.. want had direct mijn favoriete  project gekozen.. daar kan ik echt nog niks over vertellen.. want mijn
Vriendinnetje moet eerst van haar boek kunnen genieten.. 
Dus daarover later meer.. trouwens ik plan vrijdag al op stap te gaan voor de aangepaste stoffen... op de beurs waren ze niet (meer) voorradig..en dat zelfs op de eerste dag...:(


Dus.. dit jaar geen nieuw boek..? 
Niet echt gelukt!

Middag...maagje knort.. naar het resto gedeelte.. goeie god.
( 100+man )vrouwen in dit geval) in de rij...
Nee dat doen we niet..
Maar helemaal vooraan in het beursgebouw, dus uit hal 4 en dan
Een stuk door "een soort tuin"wat is dit prachtig gelegen...aan het water..
En dan in het volgende gebouw...nog een broodjesbar

een 50 tal man die aanschuiven..
Oke DH in de rij, ik zoek een plaatsje bij twee vriendelijke dames aan tafel.

10minuten later.. BROODJES OP!
En die brave man van de bediening zet twee dozen M&M op de toog..

Geen optie.. dus helemaal naar buiten.. na even rondkijken een bordje.. hotel op 300meter.. superlekkere lunch voor 13€, top!

Met een goed gevoel terug naar de beurs 
Tijd voor de tentoonstelling,
Hiervan vond ik de indeling geweldig.. 

Elke ontwerpster/er  had "een soort kamer" waar zowel aan de binnenkant als de buitenkant hun werk te zien was... 

zalig om met enkele van hen een paar woorden te wisselen.. en aan te voelen of het beeld dat je van iemand hebt klopt met het gevoel dat jij had door hun boeken en werk te zien...

Dan een grote straat met allemaal 
Passacaglia - quilts.
Wat een verscheidenheid...
Ook het eerbetoon aan Linda Koenig ontroerde me.


Er was verder ook redelijk wat handgequilt werk te zien, wat nog altijd mijn voorkeur heeft..

In hou het bij deze foto's...

Ik zou zeggen, als je kan .. bezoek deze beurs ze is de moeite waard!!

Dan keren we nog heel even naar 
"Park des plantes"
zo mooi!! koffiedrinken met zicht op deze schoonheid.. wie zou dat niet willen!


Dan nog heel even.. Nantes, de stad..
We waren blij er nog enkele dagen verbleven te hebben..,
Mooi..en voor ieder wat wils..

Prachtige gebouwen, 
Schitterende sfeer.. mooie winkels.. mooie mensen.. en niet te vergeten.. zalig op culinair gebied en dit laatste voor ongeveer een derde van de prijs van Belgie of Nederland...

Zo hadden we een avond in een schitterend restaurant, waar nog "zaalbereidingen" gedaan werden
Zo werd de "steak poivre-flambe" echt aan tafel geflambeerd, als ook mijn lievelingsdessert "crepes Suzette" werd aan tafel klaar gemaakt zalig!!


Ps. Op dag 1 moest ik al 5 compeed-blarenpleisters op mijn voeten kleven..

Dat mijn hotel een goed bed had.. waar ik zowel 's middag's als 's nachts sliep

En vandaag platte rust.. buiten wasjes draaien is er niet veel gebeurd maar..,


Happy Quiiting
Knuf

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn te kunnen meegenieten van je trip naar de beurs en Nantes! Lijkt me een aanrader! lief hoor dat het meisje hieronder op de trein een lapje kreeg, misschien wordt het nog een quiltster later...kus je zus

Lida zei

Wow wat geweldig! Ik ga sparen voor volgend jaar en dan ook met de trein ernaar toe! Zal eens kijken of mijn vriendinnen er ook voor voelen! Mooie foto's en wat een gave buit! Veel plezier met alles, groetjes
Lida

quilting Jeannet zei

Mieke, het klinkt als een ZALIGE reis en ervaring, heerlijk, geniet er nog van na!

katrien zei

Ik droom er ook al enkele jaren van om eens te gaan Fijn dat we even kunnen meegenieten. En was die mevrouw uit De Panne ene Monique ? Ik ben van daar afkomstig.

Anoniem zei

Ach meis, wat een verhaal. Tja, van de ene kant wil graag zoiets meemaken, maar van de andere kant, zo druk, zoveel mensen, zo'n lange rijen. Nee. Daar houd ik helemaal niet van. Ik bewonder je eerlijkheid wanneer je zegt dat je voor de lunch zoveel moeite hebt moeten doen. Maar waarvoor JIJ kwam....dat heb je gezien en gevoeld en daarna ook nog heerlijk genoten. Ach ja, en die voeten!!! Nu maar weer goed naar je lichaam luisteren en weer de accu opladen. Lieve groet, Wilma