volgers

vrijdag 11 augustus 2017

Op stap naar het mooie Amersfoort../Utrecht

Piep

Naar jaarlijkse gewoonte gingen
We met G.en I. Een dagje weg.
Zoals gewoonlijk is onze bestemming een
Stad in Nederland.

Maar met de jaren heb je de steden t dicht's bij onze woonplaats wel gehad.

Dus werd het "Amersfoort"
Beetje ver voor 1 dag, dus hotelletje geboekt in de buurt.  

Wat een geweldige stad!

Stadswandeling op zak en onder een
Stralende zon op stap.

Onderweg (want 1,5u rijden is wel eeerg lang) toch even stoppen
Voor koffie..


Zo, nu kunnen we weer verder..

Aangekomen, parking in en we kwamen
Gelijk in het stadscentrum..
Euh.. winkelstraten.. (voor wie shoppen
Wil is deze stad ook echt de moeite maar wij kwamen er niet voor) 

Dus bracht onze wandeling ons snel
Via een zijstraatje naar "de rust" in deze toch wel grote stad.. werkelijk, het viel zo erg op.. een straatje verder en je hoorde niks.. zag het mooie water, de muurhuizen..."wat zijn dat" vraag je je af?
Lees en kijk even naar deze foto's

Erg mooi,

En aan de andere kant van het water... prachtige woningen met schitterende tuinen(tjes) grote treurwilgen gebogen over het mooie water en hier en daar "kunst"
Wauw, dit is genieten...
Het huisje met de witte overkapping ja daar zou dit lappevrouwtje wel willen wonen en dan heerlijk naai-middagjes met de vriendinnen.. mmm... 


Hier en daar een beetje kunst


Nog een leuke doorkijk naar een
Wilde tuin.. zo mooi en sereen..


Tussendoor heerlijk genoten van koffietjes en een lichte lunch..( keuze aan
Horeca in overvloed.. van hip en trendy , naar chique en bio!)

Oke buikje voldaan? Dan op zoek naar "het knopenwinkeltje" aangeraden
Door mijn lapjeszus.. zaakje zat vroeger stampvol vertelde ze me.. maar zou nu van eigenaar veranderd zijn..

En kijk.. verrassend fris winkeltje geworden..
Alleen de etalage trekt je al naar binnen..

Kledingstofjes, lintjes, bandjes en ja hoor ook de knopen zijn bewaard maar zitten nu netjes geordend achteraan in het winkeltje..
Natuurlijk hebben ze ook een beetje quiltstofjes..
En laten ze nu mooi witte en rode hebben voor de diamanten..:)
Mijn buit(je)..

Leuk he, zelfs een echt hollands stofje, dat me later zal herinneren aan deze mooie dag.

Vier uur.. erg moe.. en "koffie met..." tijd..
Oh kijk nu... wat een lief "crepes-huisje, met terras aan het water..
Heerlijk, hier hebben we zalig gesnoept van de zalige panbekoeken en koffie gedronken en omdat het er zo heerlijk rustig was nog een rondje vlierbloesemlimonade gedaan..
Trouwens juffrouw Jacoba woonde er echt.. wat een dot van een
Hondje...mijn foto is van te ver af getrokken met mijn telefoon.. omdat Jacoba met haar korte pootjes de trappen naar het terras niet af kon..
Maar wil ze julie toch niet onthouden..

Stilaan was het tijd om naar ons hotel terug te keren en even "platte rust" te nemen.

S avons nog genoten van het diner en dan onder de wol.

Bij het wakker worden zagen we dat de weergoden ons nog altijd goed gezind waren en besloten er nog een wandeling in Utrecht aan te knopen.

Een veel drukkere stad, maar he.. genieten van koffie bij "De winkel van
sinkel" en mensen kijken is ook fijn..

Nu zou ik ..ik .. niet zijn dat ik ook hier al een adresje had voorzien waar ik wel eens heen wilde..
De winkel waar in de weekend 
Gert (Van Raalte) meewerkt, een zalige man zoals velen zullen weten en een geweldige  quilter..

Zo gezegd zo gedaan.. op weg..naar Oude Gracht 380...Carol Cox.,

O jee, dit werd een calvarie-tocht??
Gracht direct gevonden.. maar plots stopte de nummering en
Ging de naam veranderen..,mmm..,

Niet goed.. misschien zijn we te ver.. 
opnieuw...

Oppassen voor voorbij zoevend fietsgeweld.. jezus.. paar maal bijna hartaandoening aan over gehouden.. fietsers zijn hier koning en de rest moet wijken.. of had ik pech..en was die ene meneer gewoon in een boze bui?

Enfin we wijken af.. winkel zoeken..
Nog steeds niet gevonden..middaguur.. eerst hapje eten op een pleintje.. iets minder druk en op de terrassen
Rijden geen fietsen :)

Oke.. onze DH's gaven het niet op..we zullen de winkel voor jou vinden!! Lief he!!
Terwijl mijn lichaam bijna schreeuwde van stop"

Na nogmaals de GPS van mijn telefoon gevolgd te hebben en na de naamswissel stug rechtdoor te stappen.. zagen we in de verte het bord!!
Joehee!!

Gert was er niet, maar dat wist ik..maar de lieve Maria, waar Gert normaal mee samenwerkt,  maakte alle tijd voor een gezellige babbel..
En ja hoor ook hier scoorde ik
"Wat diamantenvoer" en twee klosjes garen van mijn lievelingsmerk
 Dag Maria tot de volgende maal.. 
en ik laat Gert weten dat ik er was!

Moe maar zeer voldaan keerde we huiswaarts.. 
al sloten we onze "top-tweedaagse" af in een klein favoriet belgisch restaurantje met "mosselen-friet en een goeie pint bier"

Vandaag ben ik een hele stille lapjesvrouw, gehuld in "trui met capuchon" makkelijke broek" sokken.... en kou alsof het vriest.. maar he !!
Het was het me dubbel en dik waard..
Ik geniet lekker na!

Happy quilting
Knuf

7 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Heerlijk verslag hoor! Amersfoort en Utrecht zijn ons ook goed bekend, toen we op de Veluwe woonden kwamen we er vaak.
Ik zie jullie al lopen op de Oude Gracht in Utrecht, wanhopig!! zoekend naar Carol Cox.
Heb ik ook een keer gedaan! Maar de moeite van het vinden waard.
Nu dus even lekker relaxen.
Groetjes Sylvia.

Unknown zei

Hallo Mieke!
Wat een fijne uitstap en wat een mooie stofjes heb je gekocht! Je keuze is zo helemaal anders dan anders maar wel heel mooi dat stralend wit met pittig rood!!! Dat gaan leuke diamantjes worden! Inmiddels schijnt het zonnetje terug een beetje, kun je nog fijn nagenieten en lekker rusten! Groetjes, Martine

wilma oud zei

Ja meidje, ik heb die 2 steden ook al een paar keer bezocht. Fijn dat jullie zo genoten hebben en je hebt weer mooi ingekocht. Nu goed uitrusten. Lieve groet van Wilma

quilting Jeannet zei

Heerlijk Mieke, Utrecht heb ik vele studentenherinneringen liggen, gezellige stad, geniet nog na van je lapjes.

Judith zei

Amersfoort is echt een mooie keuke stad. Voor ons natuurlijk allerdaags hoewel ook ik nog steeds enorm geniet van de muurhuizen! Leuk die creperie! Geniet van je lapjes, fijn weekend!

Ineke zei

Wat een heerlijke dagen in Amersfoort en Utrecht.
Fijn weekend

Floor zei

Zie op een ander blog jouw blog met Utrecht..... mijn stadje, dus even lezen :-)
Amersfoort is ook prachtig natuurlijk, en veel rustiger. Als je op het ene deel van de Oude Gracht bent lijkt het inderdaad of het ophoudt, maar later gaat het weer verder, best wel verwarrend zo blijkt.
Op de weg tussen de twee stukken Oude Gracht mag je gewoon fietsen hoor, maar de meeste voetgangers denken dat de hele weg van hen is, heel irritant als fietser natuurlijk.
Maar gelukkig Maria gevonden in "mijn" quiltwinkel.
Veel plezier met de lapjes.
Groetjes,
Floor