volgers

dinsdag 20 februari 2018

Vorderingen en rariteitenkabinet..

Piep

Hier duik ik weer op..

Vandaag een week geleden kwam er een ongevraagde gast in ons huisje... grr.. zonder reservatie, maar met een hoop vriendjes.

DH en ikzelf moesten eraan geloven..
Grr... remedie.. liters thee, paracetamol en hoestsiroop en niet te vergeten dozen tisseus..

Grote pot kippesoep voor DH, die gelooft in de krachtige eigenschappen er van..maar het is niet mijn favoriete kostje..

Geplande bezoek werd afgebeld.. gelukkig al nieuwe datum geprikt,

Alles op alles, want maandag stond er een superleuke bee gepland.. dat moest me lukken..

Maar ach.. de ongevraagde gasten boekten zich nog verder in .. nog een dag of 1,2,3,4....

Dus ook dat ging niet door:(
Snik, snik.. 
ook hier volgende datum geprikt.

Maandag heb ik dan toch wat steekjes aan de babyquilt gezet..
Zodat ik toch een beetje een lapjesvrouw was..




En dan stelde ik deze week de vraag of jullie ook veel
Hebbe-dingen hebben die jullie al dan niet gebruiken?

Laten jullie van je horen wat favoriet is en wat een miskoop?

Kijk.. het blauwe doosje (de Dome van Clover) wat een uitvinding!!
Kocht ik op de laatste beurs waar ik was.

Wat een handig ding.. je doet 10draadjes door
 10 naaldjes (met of zonder wilhelmientje -een woord dat ik deze week leerde van een Nederlandse lapjesvrouw) (in t Antwerps een “vessemerke”:)  en op genieuze manier kan je ze bewaren in dit doosje..

Dus wanneer je aan het quilten gaat heb je enkel een schaartje nodig... en gaan met die banaan!!
Handig toch?

Oh ja en binnenkort wordt het schaartje vervangen door een ring rond mijn vinger.. maar daar zorgt meneer Ali voor, dus nog even geduld!
(Trouwens die ring ontdekte ik in een filmpje van Yoko Saito)


 Een goede vingerhoed.. hier staat de roze.. maar heb ook zo een blauwe met wit.. de namen ontgaan me even.. maar jullie kennen ze vast wel!
En de Ted Storm vingerhoed, zo handig om van beneden naar boven te quilten..,

En dan heb ik nog een heel bijzonder hebbeding..

Op de laatste beurs in Veldhoven.. hoelang is dat weeral geleden.. won ik met de tombola een pakketje van Calico House.. nooit echt geopend .., :( foei Mieke.. wist dat het iets was om cirkels te maken.. maar leek me zo een ingewikkeld instrument..
Dat ik het ver weg legde in mijn atelier..

Tot ik de les Atarasshi kreeg van Marij bij 
quiltshop leur dacht ik he..
Misschien...
Waar ligt dat “ding”??

En ja hoor het werkt als een “tierelier”
Zit net zo een mesje in als ik je mes dat je gebruikt voor je stoffen te snijden.. geweldig ding!!
Dus een passer die snijdt.. perfecte cirkels!



Voor zover het rariteitenkabinet.. al kan ik nog een uurtje doorgaan..:)
K heb er nog wel wat...

Oh... heeft ondertussen DH de brievenbus leeg gemaakt en kijkt Ome Ali heeft aan me gedacht..
Daar is ie dan .. de ring van Yoko...
Die probeer ik uit na mijn “zetelarrest” :)
Zien jullie het piep kleine mesje?
Ook prima mee op reis...



Oh ja en dan nog effe deze...
Kon er echt niks aan doen..
Moest ze hebben...

En nog een beetje erger.. heb eergisteren besloten @die met het zwarte streepje eraan” daar wil
Ik nog een stukje meer van..
Tja moest Di maar niet zo iets prachtigs ontwerpen!

En de financiering... tip gehad van mijn vriendinnetje 
quilting Jeannet... ga daar maar eens lezen.. verkoop ging “als van zelf”



Ik ben voor nu weer uitverteld..

Spoedig herstel aan al die ook “onuitgenodigde gasten” hebben.

En voor alle andere lapjesvrouwen..

Happy quilting
Knuf

5 opmerkingen:

wilma oud zei

Wat heb ik genoten van je verhaal. En wat heb je een boel "hebbedingen" Ik heb alleen een leren vingerhoed, waar ik dus echt niets mee doe. En ooit iets gewonnen, wist ook niet wat het was, voor onder de naaimachine, dat je precies 1/4 inch naait.Maar dan van papieren strookjes. Tja, ik heb op allebei mijn naaimachine een mooi 1/4 inch voetje, dus doe ik er niets mee. Maar die ring met mesje, lijkt me heel handig en ook die passer met mes eraan. Oja, ook een keer op een beurs zo'n handig handvat gekocht om op de grootste liniaal te hechten. Had je meer houvast met het snijden. Nou, dat handvat heeft mijn hele liniaal letterlijk laten barsten. Dus, ligt ook in een hoek. Mieke, doe het rustig aan en goed uitzieken he. Groetjes Wilma

miekequilt zei

Goed uitzieken, die nare griep. Maar dat zullen jullie wel doen, want deze griep dwingt je daartoe.
Ik ben een echte naaimachine quiltster, dus een vingerhoed e.d. zijn aan mij niet besteed. Wel heb ik een hele grote snijmat, en daar ben ik heel blij mee. Ook met mijn snijmes van 6 cm.
Beterschap!!

quilting Jeannet zei

Hahahah, ja Mieke, budgettair neutraal winkelen heet dat he ;) Geniet maar lekker van je stofjes straks, weer ruimte in de kasten he, en die nare bezoeker......tja, ook hier gesignaleerd, :(

Ineke zei

Hé bah...griep...nooit leuk. Beterschap. En wat een leuke naam, rariteiten kabinet voor al je hulpmiddelen.
Fijne week

conny's quilts en creaties zei

Beterschap gewenst