volgers

dinsdag 17 april 2018

Een praatje.. ingepakt :)

Piep

Poehoe, gepensioneerde mensen hebben geen tijd.. vroeger dacht ik altijd.. “hoe zo??”

Maar werkelijk de weken vliegen
Voorbij.

De laatste weken veel te veel “witte frakskes” gezien.. en niet alleen “verpleegsters” ook een nieuwe
 “opper-wit-jasje.. longarts genaamd... ik noem hem 
“dr. Doolittle”, slechte eigenschap van me.. bijnamen.. maar hij is jong, heeft warrig haar... en daarom.. tja.. that’s me..

Wat is er aan de hand.. wel, ik zou een allergie opgelopen hebben met het verzorgen van mijn kipjes.. strodeeltjes en kippepluimpjes zouden hiervoor verantwoordelijk zijn..

Enfin, DH heeft de taak van me overgenomen, het hok te onderhouden..de lieverd en ik zit nu aan een kuur pillen.

Dr.Doolittle stak wel even stokken in de wielen, vond dat ik het vliegtuig niet in kon (we gaan er namelijk even lekker tussenuit) met het vliegtuig naar onze bestemming..,
Kon niet zonder extra zuurstof..
Maar als je vliegtuigmaatschappij meewerkt en jij even diep in je buidel tast hebben we dit probleem ook weer opgelost, want he,zo snel hou je ons niet tegen hoor!

Dus de valiezen zijn gepakt!! Joepie!!

Handtas met zakje lapjes er in, lekker steekjes zetten
Voor mijn Di Ford, Sutton Grange op weg naar...

Verder ben ik even verslingerd aan de “rondbreinaald en sokken” zo leuk!!




Ben al xxxxmaal opnieuw begonnen.. want tja t was weer even geleden en deze dame wil dan ook twee sokken tegelijk breien maar dat komt weer helemaal goed!
Toch maar eerst even eentje, de maat moet ook kloppen he:)

Trouwens kreeg van vrienden die op bezoek kwamen een  leuke doos. De inhoud snoepten we lekker op en de doos is nu de officiële sokkendoos!



 Verder worden er nog steekjes gezet aan
“Het babyquiltje” nog 9 blokken te gaan..
Heerlijk om te maken en schiet nu lekker op..

Zaterdag waren we met de aanstaande mama en papa (DD1 en ons (schoon)zoontje) naar dierenpark Plankendael alwaar een derde klein olifantje geboren is..veel bezoekers, maar ook “family-time” al miste we DD2 en ons andere schoonzoon.. maar die hadden andere verplichtingen.. halen we snel weer in!

Dus lekker veel tijd voor babypraatjes tussen moeder en dochter, wat heb ik genoten.. ze hebben het allemaal al zo mooi geregeld.. en onze “kleine mini” laat zich aan de mama al flink voelen.. de papa wacht gespannen af.. (en Mimi.. stiekem ook :)





De avond afgesloten met een zalig  etentje in een leuke brasserie te Mortsel (grensgemeente van Antwerpen)
Al waande je je er midden ik Parijs..









In ons tuintje is ook al heel veel werk verricht.. late winter, sober voorjaar.. en dan wil je zoals altijd,  de boel op orde voor de vakantie.

De appelboom staat vol met bloemknoppen.. 
hopelijk dit jaar wel appeltjes.. hebben er nu stroken alu-folie aan gehangen want vorig jaar had meneer en mevrouw duif er hun buikje aan rond gegeten.. maar wij lusten eind september ook wel een
Appel(taartje)

Verder zijn de alle potten met hosta’s uit DH zijn verzameling weer tip top en komen hun
Vrolijke neuzen weer tevoorschijn..







Dus nu effe uitpuffen op ons terrasje.. met een drankje.. 

Met andere woorden, we zijn er bijna klaar voor..

De volgende “piep” zal vanop onze bestemming zijn,
Jullie gaan toch mee? Lekker op stap?

Tot dan

Happy quilting

Knuf



5 opmerkingen:

Maria zei

Hey Mieke, wat een leuk verhaal alweer. Hier staan de hosta's ook al uit, we hebben er cacaodoppen tussen gegooid tegen de slakken. Maar onze tuin ziet er niet uit, het gras is weg en we zijn aan het wachten op nieuwe grasmatten. Het gras was na 26 jaar eens toe aan vervanging. Meer mos en onkruid dan gras was het.
Veel plezier op jullie reis en genieten maar.!!
Groetjes, Maria.

wilma oud zei

Oh Mieke, wat vervelend van die allergie. Zo jammer....maar gelukkig hoef je ze niet weg te doen en ik hoop dat de pillenkuur snel en goed werkt.
Wat leuk zo'n dag met dochter en schoonzoon. En ja, er zal zeker veel gebabbeld zijn over de a.s. baby. Ik wens jou en DH een hele fijne vakantie. Lieve groet van Wilma

Ineke zei

Wat fijn dat je toch lekker op vakantie kunt gaan! Ja allergie, verschrikkelijk vervelend, ik hier weet er alles van, heb elke keer van die rare verschijnselen, maar momenteel is het gelukkig rustig.
Fijn dat alles goed gaat met a.s.mama en kindje (en papa ook)
Fijne vakantie

Mrs. Sutherland zei

Wat een vrolijk, heerlijk van de hak op de tak blogje! En wat een impact heeft zo'n allergie! Ik ken dat trouwens, dat bijnamen geven. De arts die mijn DH opereerde heet Jim, en dat werd bij ons al gauw Sjimmie. Ik versprak me zelfs een keer, en kreeg een stralende lach en hij zei dat hij zo ook door zijn ouders werd genoemd, dus we kregen toestemming om hem gewoon Sjimmie te noemen. Dat was wel even een vrolijke noot tijdens een akelige periode.
Ga lekker op genieten op vakantie, en blijf ver van kippen. Voor de zekerheid ook maar even bij geiten vandaan blijven, want je weet maar nooit.
Heel veel plezier Mieke!

Sylvia`s Quilts zei

Wat vervelend nou Mieke, maar goed naar "Dr.Doolittle" luisteren, dat helpt misschien erger te voorkomen.
Fijne vakantie en "Bon Voyage".
Groetjes Sylvia.