volgers

zaterdag 19 mei 2018

Het “karretje” en neven en nichtjes voor Brammetjes

Piep

Ken je dat?

Een grote “atelier/handwerkkamer” hebben maar 
Met stukjes en brokjes , beetje bij beetje,  dingetjes
Mee naar beneden nemen en in de woonkamer installeren..

Op een stoel aan je eetkamertafel.. erg? Nee..
Handig.. euh neen...????

Maar een tijdje geleden las ik bij mijn 
FB-vriendinnetje, Sieneke, op haar tijdlijn, volgende zin:

Hoe blij kan een mens zijn....super karretje bij de welbekende grote Zweeds winkel.





Mmmm.. leek me handig.. 
Heerlijk voor haar.. effe bij de zweedse winkel gekeken.. poeh.. best prijzig.. dus ging uit mijn
Gedachten..

Nu woensdag in de wachtkamer van de tandarts..

(Effe terzijde, in de nacht van dinsdag op woensdag
Besloot mijn laatste wijheidstand dat ie wat aandacht
Verdiende-dus lekker kloppende pijn)
Ik dacht “oh nee, manneke.. dit kan ik er echt niet bij hebben, jij gaat er vandaag uit!!

Zo, terug naar de wachtkamer, ik zat dus te surfen..
Al wachtend.. tot er plots in ons Polder-FB-groepje
Gratis en te koop “een super-karretje” verscheen voor,
Hou je vast *10€* 
Ik twijfelde niet en begon het 
Woord “interesse” te typen (dat alleen mag je schrijven)
Maar helaas , pindakaas.. er sprong al van iemand anders
Het magische woordje bij de advertentie...

Oh zo jammer... toch maar een pb-tje naar de verkoopster... mocht de koop niet doorgaan.. ik nog steeds interesse had...
Antwoord: gereserveerd.

Tja opbergen die gedachten dan maar.. misschien op 
Mijn kerstlijstje zetten?

‘Donderdagochtend.. ping.. zegt mijn foontje..
“Karretje weer beschikbaar”
Hoera! Hoe blij kan een mens zijn :)

Afgesproken om het vrijdagavond na 16u op te halen.

Zo gezegd zo gedaan.. 

Jaja dat dacht u.. als je leven aan het hobbelen is dan 
Hobbelt alles.. ook de geluksmomentjes...

Ping.. weer dat foontje.. 
“Ik moet dringend weg, problemen.. gooi het geld maar in de brievenbus”

Oh nee... in moet 15min rijden op dit uur..
Staat het echt op de stoep??
Geen antwoord :(

Snel mijn autootje in ... en .... tromgeroffel.. 
brede voortuin .. waar het “karretje” staat te blinken,
Helemaal nieuw.. zelfs geen krasje op de wieltjes..
Centjes in envelopje in de brievenbus.

Oef.. die hobbel is genomen.
Zaaaalig, ben ik nu blij mee, al zullen
Sommige denken.., moet je daar zo’n poeha over maken... maar ieder zijn “goesting” toch??

Ik heb het even met een dettolsopje afgenomen, vooral voor onze poezen Marie en Lotje die een hekel hebben
Aan nieuwe dingen, en gewoon omdat een mens dat nu eenmaal doet.

En dan ingericht.. alles bij de hand, mijn vertrouwde 
Houten doosje (van moederdag-dus emo-gebonden) met al mijn dagelijkse spulletjes om te patchen en te quilten

Mijn mooie doos van vrienden G en B met een “geheim” projectje.

Een verdiepje lager mijn “geheime quilt” voor onze mini en quiltring.
Doosje met voorgeknipte Di-lapjes.

Onderste verdieping... tja.. ik weet toch dat poes “Marie” er een nestje in zal zien.. dis gelijk maar een kussentje ingelegd.. benieuwd hoelang ze er over doet voor ze erin ligt.
Fotootje volgt.

Het ziet er nu zo uit..







En je ziet past perfect achter mijn Stressless-zetel.

Het “karretje” mmm...misschien andere naam geven... ja zoals met 
Bijna Alles wat ik koop ...of sommige Mensen
Die ik ontmoet :) doe ik dat graag.

Ik noem haar “Olijfje” :)




Dan “Brammetje” weten jullie nog, de pannekoeken/plant...


Hij groeit heel goed, heeft zelfs een zus erbij (die ik zelf kocht hoor) maar kindjes... neen.. die kwamen er niet..tja zus + broer...:)

Nu geloof het of niet..,
In het “ Poldergroepje” vroeg een mevrouw of er soms mensen interesse hadden in 
“mini-pannekoekenplantjes”
2€ per plant, 5€ voor 3 stuks,

Jaja.. ikke...!!!
En kijk.. 





2 stuks gaan bij de “grote” staan op
De side-table en eentje op mijn “atelierke” waar planten ook groeien als kool

Dus voor de tweede maal, blij.

Mijn WE kan niet meer stuk.

Komen nog twee mooie dagen aan..

Morgen komt mijn “paps” heerlijk genieten
Van de tuin, want het zou heerlijk weer worden,
Al staat hier nu de verwarming aan.

En maandag met paps lekker op restaurant voor een
Aspergebuffet.

Lucky me... !!!

Soms maakt het leven zelf de hobbels even glad.

Dus zoals steeds “always look on the bright side of life”

En wat komt, komt ..,
Hop naar aanstaande woensdag voor “de uitslag” bij Dr. Doolittle, maar daar ga ik nog lekker even niet aan denken!!

Happy quilting
Knuf

8 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een leuke dingen komen plots op je pad. Veel plezier met je "karretje"
En zo schattig, die pannenkoek-plantjes
Fijne Pinksterdagen

Freubelsien zei

Wowwww Piep wat een heerlijk verhaal...
Veel plezier met je mooie karretje.
Liefs.Sieneke

Anoniem zei

Wat een bof voor je. Zo handig karretje en een pannekoekplant (nooit van gehoord).
Heb je nu geen last meer van je verstandskies?
Fijne Pinksterdagen.
Gr. Renske

quilting Jeannet zei

Heeee,leuk Mieke, ik heb het karretje van de Zweedse winkel ook al een hele tijd, in het grijs, heerlijk ding en superhandig, boffen joh, en die pannenkoekenplantjes.....leuk, ik heb er ook een paar gestekt, schattig plantje.

wilma oud zei

Ik heb weer heerlijk genoten van je blog Mieke. Wat ben je toch een heerlijke optimistische vrouw. Ik hoop dar je zo blijft en geniet van de goede dingen die wel in je leven komen. Heel fijn weekend voor jou en je familie. Lieve groet Wilma

Mrs. Sutherland zei

zie, dat karretje was dus toch voor jou bedoeld, en het zal mooi en intensief gebruikt worden. Geniet lekker van alles, en het weekeinde met je dierbaren en de heerlijke asperges.

Zwaai van Mar

Wilma Kuin zei

Fijn karretje! Leuk hoe wij elkaar inspireren!

Conny's-blog zei

Ja ik heb ook zo'n karretje naast mijn bank staan, met al mijn dingen erin.
Leesvoer en knutsel spulletje zo bij de hand zo handig.................liefs.conny