volgers

woensdag 10 oktober 2018

Eindelijk...

Piep

Zoals mijn titeltje al zegt..,”eindelijk”

Eindelijk is die boord met oneindig veel blokjes
 (62, bestaande uit elks 8stukjes =496 deeltjes) van mijn
Sutton Grange klaar, waar ik zo dikwijls over schreef
(Of klaagde :)...das hoe je het bekijkt..

Op de voor mij mindere dagen, waarop zelfs de diamanten te veel concentratie vroegen, beet ik me vast in de vele kleine blokjes van de laatste zijde van deze rand.
Zelfs half liggend ging in stug door.

En nu.. kijk... klaar voor weer een randje met 
“mittered corners” of in het nederlands, verstekhoeken,

En dan kan ik heerlijk een rand met applicatie gaan maken, weer eens wat anders.

Moet deze rand nog wel effe langs de strijkbout laten passeren.. maar toch maar al een fotootje in het namiddag-licht.

Hij lijkt nu erg druk (vind ik) maar de applicatie-rand 
Zal heel veel rust brengen..





Normaal zouden we morgen naar Bordeaux vertrekken, maar hebben dit wijselijk geannuleerd.
Niet leuk, maar wel verstandig denk ik dan..
Gelukkig zal Bordeaux niet weglopen en zullen we er op een latere datum zeker naar toe gaan.

Dit wil wel zeggen dat we dus zondag naar de
“Gemeenteraadsverkiezingen” moeten..
Pff.. welke politieker voldoet aan al mijn idéeen..
En wat bakken ze er dan de volgende vier jaar van..
Iets om best niet te diep over na te denken...
En toch maar gewoon van je recht op stemmen gebruik te maken.


We profiteren hier in ons landje en de buurlanden nog  van uitzonderlijk weer.. 
Dus  is het genieten op mijn dagelijkse wandelingetjes in de buurt van de prachtige natuur,
De laatste herfstbloemen., een verstilde beek..






Of de natuur in de war is..

Eén dezer dagen zullen deze “donzige” Turkse tortels uitvliegen.. de ouders werden in ons tuintje deze zomer geboren en kijk nu.. hun eigen kroost..



Morgen wordt weer een “feestje”
Op bezoek bij “ons mooie mannetje”
Die nu al nadenkt over “die grote wereld” maar voorlopig liefst dicht bij mama of papa in de draagdoek ligt.


Mijmerend in mijn zeteltje .. kijk ik er nu al naar uit.

Happy quilting
Knuf


3 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Prachtig wordt je quilt Mieke, en ik denk idd dat de appliquatierand er straks rust in brengt, heel mooi, en geniet morgen van jullie mooie Victor.

Ineke zei

Prachtige quilt in wording, succes met de applicaties! En wat een lieve foto van kleine Viktor!

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Yes your country is beautiful. Love the photos and beautiful baby.