volgers

dinsdag 12 december 2017

Kerst in ons huisje...en een afscheid..

Piep

Terwijl we flink wat sneeuw over ons kregen ging
Ik zondag aan de slag om ons huisje in kerst-sfeer te brengen..

En oh ja dat vind ik zalig om te doen..
Van het kleinste kamertje tot de woonkamer, veel lichtjes.. dennetakken in de luchter (ook met veel lichtjes en kat-proof :)
Heerlijk met deze donkere dagen..

En een blogje schrijven langs dit nieuwe appje schijnt nog steeds te lukken op blogger blog,. voor 4€ nog wat.. kan ik toch weer vooruit.. app kopen, wachtwoordje ingeven
En gaan met ... blogjes schrijven,
Blijkbaar kon iedereen de link weer openen. 

Ik studeer nog op de overstap naar het meer echte werk.. maar mijn gedachten werden dezer dagen
In beslag genomen door andere dingen...


Impressie van ons huisje...



Wat doe ik verder.. wel euh.. beetje kerstinkopen..en..
Wat leuks om aan te doen met de feesten..(want dat had ik niet :)

Verder ga ik stug door met het maken
Van mijn Di blokjes..



Lekker werkje.. deze ochtend beetje blokjes genaaid.. dan gerust.. want handen gedragen zich beter.. homeopathie of went deze pijn ook weer.. wie zal het zeggen..

Enfin na wat rust, lekker met mijn malletjes en andere stofjes weer alles voorbereid dus, we kunnen
Weer verder..,
Hop naar nog wat tientallen van deze ...

Een afscheid..zegt mijn titel.

Soms blijken vriendschappen uit te bloeien in 
Energie-vretende bezigheden... en laat ik dat laatste
Nu echt moeten doseren.
Toch gaf ik nog het laatste zetje om via een andere weg de “zaak” via een gesprek te klaren.
Helaas .. gern antwoord..

Concreet wil dat zeggen dat er een stukje van mijn “lapjeswereld” weldra weg valt, maar gelukkig wed ik 
Niet op 1 paard en heb ik nog bee’s waar ik van geniet,
Zelfs eentje dat nog maar een zestal maanden bestaat en waar het in elk van de huizen heerlijk toeven is.
Dus “live go’s on” ....
En afscheid nemen doe ik “op mijn eigen manier”


Nog iets opbiechten...ik ging dit jaar gern boek kopen.. maar ja .., dan lanceert QM me daar weer een prachtexemplaar... en had ik het ineens gereserveerd bij Marcha.. kon er echt niks aan doen..
En wat nog leuker is.. omdat ik dan naar Kerkwerce moet .. sla ik even af en gaan
Wij lekker bij mijn plattelandsvriendinnetje op bezoek.

O ja nog iets leuks (voor mij althans..)
De laatste tijd zie ik steeds meer plaatjes van de 
“Pannekoek-plant”.. een jaren 60/70 plantje dat weer
Helemaal in is..
Nu heb ik in ons fibro-groepje iemand en die zegt dat 
Je ze een naam moet geven.. volgens de legende..
Omdat hij bij goede verzorging kindjes maaakt en je zo een “familie pannekoek” krijgt
Alle gekheid op een stokje..

Mag ik u voorstellen aan: “Brammetje”



Happy quilting
Knuf


7 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ja, zo is het soms in het leven Mieke, vervelend, maar waar, gelukkig blijven er nog genoeg leuke mensen over, en dat plantje, je gelooft het of niet, dat staat hier dus ook sinds kort!Ik zal ook eens nadenken over een naam.Je Di Ford wordt heel mooi zeg, neem je hem mee vrijdag?

Lida zei

Brammetje moet dus kindjes maken?! Lieverd dan toch beter een meisjesnaam genomen! Lol! Succes met je steekjes en geniet van je gezellige huisje! Knuffel,
Lida

Conny's-blog zei

Succes met je blokjes maken, ze zijn prachtig hoor.
Ja leuk he zo,n plantje, ik heb er sinds kort ook een haha............liefs.Conny

Unknown zei

Je huis ziet er weer gezellig uit! Je lapjes hebben een mooie cirkel- zelf vind ik cirkels nogal spannend om te maken:)
Binnenkort mogen we dan een Brammelientje verwachten??? Het is wel een hele mooie plant! Groetjes, Martine

wilma oud zei

Ja, soms moet je keuzes voor jezelf maken. Zover als ik jouw ken via jouw blogs, zul je een goede beslissing genomen hebben. Je huis ziet er weer erg gezellig uit. Wat een grappige plant.....vol verwachting....... Lieve groet van Wilma

buffalo16 zei

Mooi verhaal Mieke..bezige bij...
Ik lees graag je verhalen....maar kan spijtig genoeg je foto,s niet zien...dus kan niet zien hoe"Brammeke" eruit ziet..
Afscheid nemen is altijd spijtig he....
Fijne avond..xxx

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Fijne kersttijd Mieke!! geniet ervan met je gezin.
groetjes
Wietske