volgers

donderdag 24 mei 2018

De “gratis en te koop” groep, en kitchen-praatjes

Piep

Weten jullie nog de groep van “het wagentje”?

Wel maandag in de auto.. DH reed en babbelde met mijn paps
effe kijken..

Gratis: 13 glazen weckpotjes met deksel..😳😳😳
Wauw.. gewoon nieuwstaat..kostprijs 2,25€ t stuk..

Het magische woord: interesse
En ja hoor ik had ze.

Moesten wel ‘s avonds nog opgehaald worden, maar was vlakbij,

Vriendelijke heer deed de deur open, met de boodschap “t zijn er 17”.. oh fijn zei ik, kan ik nog meer  confituur maken...








De man vroeg of ik dan ook een potje langs bracht?

Tuurlijk!!
Kijk.., een zomerconfituur.. 

(fruit uit mijn
Diepvries-zo kan je altijd verse confituur maken, en dus ook meloen, perzik, abrikoos en besjes gebruiken in mei- smaakt toch anders dan degene die je al een jaar geleden maakte)

Met plezier  heb ik dus “geruild”



Wat kan de wereld toch simpel zijn??

Waarom snapt de wereld  deze boodschap niet?

Dit geeft een mens (lees mij) een goed gevoel..

Je kan niet geloven hoe deze groepen hier werken,

De drempel is zo laag dat mensen die het soms (financieel) moeilijk hebben durven te vragen naar “voeding, kleding, schoolgerief enz..)
En er is dan een schat van een bijna  (buurvrouwtje) die alles in goede banen leidt en zorgt dat het gevraagde terecht komt.. en ons ook laat weten wanneer “ er genoeg is ingezameld”

Maar ook de simpelste dingen, zo maakte ik heel lang een kleuterjuf gelukkig met mijn glazen yogurtpotjes, de fabrikant is overgeschakeld op plastic, spijtig..

Dit was misschien een “ongewoon” stukje  maar zoiets 
Moois dicht bij mij,  wil ik ook graag met julilie delen,


Deze ochtend broer op de koffie.. is een snoeperd.. ik bakte deze tulband met appel/kaneelsuiker.. toppie!!
Al zeg ik het zelf!





Receptje van Pinterest

https://www.foodaholic.nl/appel-kaneel-tulband-cake/


Deze ochtend effe gaan vlierbloesems plukken, biocitroentjes en hopsa de koelkast in voor 

10 dagen.. dan lekkere siroop van koken.







Tja misschien denken sommigen, dit wordt een “kookblog” 

Nee hoor.. maar met mijn

“Geheime projectjes” is er effe niet veel stoffigs te tonen.. maar er worden wel steekjes gezet.



Zo nu lekker verder genieten van het

 “ rondfladderende grut.. onze vinkjes zijn uitgevlogen.. 4 stuks .. 

de hele familie vliegt in ons tuintje en zo mooi hoe de kleintjes alles wordt aangeleerd.. zalig..


T zijn de kleine dingen in het leven die het em doen... daar ben ik ondertussen heel zeker van..




Happy quilting

Knuf

2 opmerkingen:

wilma oud zei

Wat een gezellige blog Mieke en lekker wat je allemaal maakt. Lieve groet van Wilma

Maya zei

Lekker, zelfgemaakte jam :) Ik heb ook net de eerste potjes van het jaar gemaakt, aarbei-blauwe bes aangevuld met rabarber.. we hadden al teveel van de aardbeien gesnoept dus er moet nog wat anders bij ;)