volgers

vrijdag 1 juni 2018

De warme dagen.. tuinexplosie en Janneke Maan..

Piep

Poehoe.. wat was het heet de laatste dagen he dames?

Het was moeilijk om mijn draai te vinden..
In de ochtend kleine huishoudelijke taakjes..

Verder onder de luifel de laatste steekjes gezet aan de mini-quilt, de blokken zijn klaar.
Quiltje op tafel, dus te doen..

Nu het randje nog, maar dat is heel subtiel.
De afwerkbies is rond mijn meetlat gerold , mooi gestreken..en klaar om bevestigd te worden.

Dus was het tijd voor het etiket..
Had al een ideetje.. en voerde het uit..


Tja spijtig, t ligt omgekeerd.. de mama en papa van onze mini lezen mee he :)

Wel grappig detail.. als je iets overneemt via je lichtbak.. teken dan “alles”
Want als voorbeeld .., ( een vis wordt zomaar een olifant :). Dit klinkt nu abstract maar ik kom
Erop terug als ons wondertje geboren is, beloofd!

Verder naar de “kleine werkjes”

Ik brei ook wel eens graag sokken voor mijn
DH, die koestert ze op koude winteravonden..dus nu ook weer het plan, twee paar nieuwe maken deze zomer..,
Met de wol van Portugal..

Ik brei ze twee tegelijk op een rondbreinaald, en laat dat laatste nu net het probleem zijn.. die rondbreinaalden )en ik heb ze van verschillende merken) allelaal zitten ze na elke toer compleet rondgetorst grr.., om gek van te worden.,

Dat is echt niet lekker breien en al helemaal
Niet bij 28graden..

Maar wacht eens.. die geweldige plattelandsquilster, je weet wel met haar geweldig blog, en ongelooflijke mooie fair-isle sokken/sjaals en  truien
Breister , de deze dus 
quilting Jeannet
en per toeval ook mijn vriendinnetje.. heeft die er dan geen last van..

Zij deelde met mij.. de oplossing.. de naalden
Van Hiya Hiya..

Wauw, wat een luxe, kabels en punten apart, wat wel meerdere merken hebben, maar met het 
Swivel mechanisme.. waardoor de draad meedraait en niet torst!!
Dank je meid, ik vind ze geweldig!
Wel effe een investering maar dan heb je ook wat!!

En ik bestelde ze bij deze firma.. wat een prachtige service, top!!
Netjes verpakt, lief handgeschreven kaartje ,cadeautje van een strengetje nieuwe wol en zelfs een chocolaatje.. ongelooflijk!






Probleem opgelost!!

Dan de tuinexplosie.. alles groeit en bloeit dat het een lieve lust is, we hebben er al echt van genoten.

De pioenen heb ik afgeknipt en staan op de tuintafel want de onweders en bijhorende stortbuien maken
Ze toch maar stuk..en zo kan ik meer genieten van
De zalige geur.

Ook ons appel-lei-boompje hangt vol
Vruchten., staat nochtans in pot en geeft gewoonlijk een paar appeltjes., benieuwd of deze oogst echt zo veel belovend gaat zijn?

We hebben ook twee nieuwe struiken gezet. De cornus Japonica.. een zee aan witte bloempjes.,, mooi!


Wandel je even mee?


De Cornus


De appeltjes


De Oleander


De hortensia’s



Nog meer hortensia’s


Hosta’s.. DH zijn passie..



De boere-bloemen zoals ik ze noem..


Ons vijvertje..


De pioenen..

Ons paradijsje.. niet groot.. maar wel genieten..



Dan even “de hoe ik eruit zie” kant., 
Kort en bondig., rond gezicht (maan/gezicht) van de cortisone..wallen onder mijn ogen..
K was er echt ongelukkig onder.. make up.. haast niet te doen., pff.,

Gelukkig mocht ik gisteren naar mijn wonder/kapper, 
Een Aveda kapper.. maar wat een krak in
Zijn vak en zeker als mens...

Hij begreep me zonder veel woorden en zei we gaan een tijdelijke aanpassing aan, zijkanten heel kort.. stekelig bovenaan, werkt verlengend, zacht naar voren toe.. na een knipbeurt van zo een 40 min op een kort kapsel (die nog werd aangevuld met een heerlijke handmassage door zijn assistente) kwam ik
Na het in model brengen met een zoveel beter gevoel naar buiten, dank je Hans, ik zei het al dikwijls “and say it again” je bent een krak van een man!!





Dan nog iets leuks!!
Jullie weten van een paar blogjes geleden
Dat ik kindjes-pannekoekenplantjes kocht? Ja weet
Je het nog?

Deze week bij de verzorging van mijn plantjes kom
Ik bij Brammetje en wat denk je.. een kindje geboren...
Die heeft zeker gedacht..ah jij bent zo ongeduldig..
En dat voor een lapjesvrouw.. foei,.,

Ik ging er een beetje van blozen.. sorry Bram ik zal met veel zorg ook jouw baby gaan koesteren, maar laat
Ie maar eerst lekker dicht bij jou groeien :)




Zo jullie zijn weer helemaal bij.,

Ik ga nu lekker douchen en me klaarmaken want
Vanmiddag is er weer een heerlijk relaxte dorpsbee,
Zonder veel poeha.. net wat ik
Nodig heb!

En psstt.. dinsdag kan ik na tweemaal afzeggen
Ook weer deelnemen aan de bee in 
Leur, kijk ik ook weer zo naar uit..
Je ziet.. achter elke donkere wolk schijnt steeds een zonnetje :)

Happy quilting
Knuf

4 opmerkingen:

wilma oud zei

Ja meis, soms heb je van die fijne oppeppers nodig. Medicijnen kunnen zoveel bijwerkingen hebben. Ik ben benieuwd naar je "nieuwe" kapsel. Wat hebben jullie een prachtige tuin!!!! Twee huizen terug hadden wij ook zo'n mooie bloeiende volle tuin. Nu met onze tuin is het dubbel. Ik werk niet graag in de tuin en moet je dan zo'n tuin nemen die toch onderhoud vergt. ????Moeilijk hoor. Maar goed. Vandaag is het gelukkig wat koeler. Fijn weekend nog. Lieve groet van Wilma

Mrs. Sutherland zei

Wij zeggen hier: ach, als je haar maar goed zit! En wat is het genieten in die tuin van jullie. Het hoeft immers geen landgoed te zijn. Genieten zit hem in de kleine details. Bij mij is het de roos op stam die zo prachtig is. Hoop wel dat de warmte nu weg blijft, want het is mijn weer ook niet hoor!
Geniet van je Bee's en een gezellig weekeinde, Mar

Ineke zei

Wat blijf je toch positief en zoek je leuke oplossingen.
Wens je een fijn weekend

Hennie Hogendoorn zei

de boerenbloemen zoals jij ze noemt heten cosmea vindt ze erg mooi en fragiel en in van die lieve kleurtjes .en wens je het allerbeste hoor .gr.hennie