volgers

woensdag 1 augustus 2018

Heb jij ook “ooit gemaakte blokken?”

Piep

Een workshopje hier.. en daar..
En het blok .. gaat in de doos,
Of als je het “echt leuk” vindt aan je muur.

Zo hing dit blok al heel lang aan mijn muur..
Uit lang vervlogen tijden,
Toen ik een workshopje volgde applicatie en tekenen met de naaimachine.
Leuk om te doen.. voor een cadeautje ofzo..
Zoals deze..



Maar verder gebruik ik de techniek niet..of nauwelijks.
Liever handwerk, al is dat heel persoonlijk
Hoor,  ieder zijn ding.. de hele wereld happy (was dat maar waar..)

Na aankoop van mijn laatste nieuwe patroon...
Deze.. weten jullie nog? 


Dacht ik eraan een “een blokkenboek” te maken..
Want “elk blok” van deze quilt heeft heeeel veeel deeltjes..

Dus je hoort me al komen.,
Het blok van de muur..,

Mmm karton..
Effe naar een lokale print en belettering shop een
dorp verder.. Neen sorry .. dat hebben wij niet..:(

Mmm.. mister Google.. 
tja er is een winkel die het “ misschien “ heeft.,

Ging uit mijn gedachten..of was weggesmolten uit mijn hersenpan... :) kan ook.

Op een warme middag, suffend op internet wegens , te warm buiten, kwam ik schitterende dekbedovertrekken tegen van Marjolein Bastin..

Foto kan ik niet tonen, want is beschermd.. maar met van die mooie bloemen van haar..
Wacht misschien zo...
Besteld.. geleverd, mooi!
En je gelooft het niet.., prachtig karton rond elke hoes
In een langwerpige boekvorm.

Effe opzij leggen.. 
na een paar dagen..
blok er eens opgelegd.. yes dat kan wat worden.

Dus deze ochtend eerst met de fiets naar de 
Fitness op maat,
Man dat geeft een goed gevoel!! Nooit gedacht dat dit me zou lukken.




Thuisgekomen, een sapje en boterhammetje en dan naar mijn “atelierke”, 25gr dus goed te doen, wie had dat gedacht dat we dat ooit zouden zeggen he?

Na 1,5u meten en snijden ligt alles klaar, wachtend op een volgende “frisse middag” om onder de naaimachine te gaan.



Komt goed!

Verder houden wij het leven “rustig”
Koelen op tijd af :)



En wachten vol spanning op “onze kleinzoon”
Nog een week of vier!!

Happy quilting
Knuf




3 opmerkingen:

Mrs. Sutherland zei

Goed bezig! Maarreh, dat karton heb je toch eigenlijk helemaal niet nodig? als je er gewoon hobbs tussen doet en bv. een snelhechter voor de "bladzijden" dan heb je toch al een blokkenboek? Zet er dan ook nog aan de open zijkant twee linten aan, dan kun je je voorbereide blokken netjes tussen de pagina's leggen, en ga je bv. op reis dan rol je het blokkenboek even op, je strikt de linten en het kan zo makkelijk in je bagage.
Succes met maken en groet, Mar

Ineke zei

Wat een schattig blok met dat "kevertje"
Blokkenboek hoeft geen karton in, gewoon een vulling
zoals Mar schrijft.
Spannend, wachten op kleinzoon
Groetjes, Ineke

Anoniem zei

Wat leuk het kevertje. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als hij helemaal af is. Succes en vreselijk he dat hele hete weer. Wel knap dat je op de fiets bent gegaan en ja, is zeker neerlijk.