volgers

vrijdag 17 augustus 2018

De map is een Affo en het zomert nog steeds...

Piep

T heeft even geduurd maar met de frissere dagen 
Was de temperatuur weer aangenaam in mijn “kamer” en twee ochtenden verder was “hij klaar voor gebruik”
De blokkenmap.






En ja .. dan maar gelijk even @winkelen@ in eigen
Kast.. en al wat stofjes uitzoeken voor een
Beginnetje van mijn volgend project.. er moet zeker nog wat bij maar dit lijkt me al zeker te gebruiken..


Woeps de bovenste stofjes zijn niet goed te zien.. wacht.. zo beter? Nog een volledige collectie waar ik
Instant verliefd op was..


En het projectje...
Mmm.. zoiets..

Ja sterachtig.. gekozen voōr de “hype” losbarstte, 
Spijtig...loop niet graag mee “ met de grote hoop”
Maar ach.. eer de mijne af zal zijn is iedereen al
Lang vergeten wat een ster weer is.. want het leven van een “pensionista” berust in dit huis vooral op
“Alles mag, niks moet”.  




Maar!! Eest nog 16-Di blokjes van 
The Sutton Grange” jaja ben flink opgeschoten, ik werk niet alleen aan mijn conditie.. (al heeft dat lijf van me weer even een break-down ;) maar dat overwin ik ook weer, zeker weten!
Aanstaande woensdag weer even naar Dr. Doolittle.

Het zomer-leven tenhuize van..

Mmm heerlijk, nu het voor ons doen weer “heerlijk buiten vertoeven” is.  

Gisteren toch weer een heerlijk toertje op de fiets gedaan, geen Tour de France, maar toch even over 
De “grens” gaan koffie drinken.
Onderweg...
Een heerlijk veld met.. appeltjes..bijna pluk-klaar.





In Antwerpen was het 15 augustus ook weer “Moederdag”
Zaaalig verwend door onze schatten van dochters en
(Schoon) zoontjes

2 mooie Emma’s en een prachtige kaart.
De stand van de Emma’s is  nu 10  :) en het plankje in
De keuken geraakt aardig vol.

En in ons keukentje is het ook nog zomer.

Ik heb voor de eerste maal “een potje” Amarenakersen gemaakt.. confituur is er echt nog genoeg.
Lust ik er graag maar maakte het nooit.

zo een kersen met suiker, citroen
En Amaretto op ijs, of taart of ..lijkt me super.
Moet nog enkele weken trekken in de koelkast.. en valt
Het mee dan volgend jaar meer potjes natuurlijk :)




Verder koken we wat zuiderse dingen..
Een tagine met kip..en een couscous.




Salmon-fishcakes van Jamie, superlicht en erg lekker.


En DH die is nog steeds onze home/baker.. jammie!
Suikerbrood met “boereboter” erop net een “pateeke” (gebakje voor mijn nederlandse lezers)



Verder genieten we van dochters “bolle buik” en wachten we geduldig “het grote moment” af.
Telefoon wijkt niet van mijn zijde.


Dus het volgende blogje zou wel eens
“Het grote nieuws” kunnen zijn en dan
Mag ik ook “de babyquilt “tonen.

Tot dan?

Happy quilting
Knuf







3 opmerkingen:

wilma oud zei

Wat heb ik weer genoten van je blog. Heerlijke eet dingen, mooie stofjes, en heel fijn dat het grote moment van dochterlief dichterbij komt. Fijn weekend en lieve groet van Wilma

quilting Jeannet zei

Spannende tijden Mieke! En wat ziet het er heerlijk relaxt uit bij Huize Pensionado, helemaal leuk, en ja, die serie van Di,....de volgende komt er al weer aan zag ik, en wat voor één, Di Ontwerpt sneller dan wij kunnen patchen ;) En je sterren....je weet het, ik ben er wég van, en er is geen ster hetzelfde, maak maar lekker jou eigen unieke "Starquilt" Ik volg je op de voet.

Ineke zei

Mooi blokken boek, ik vind het knap dat je netjes eerst iets af maakt voordat je weer wat anders start. De sterretjes zullen vast gauw te zien zijn, misschien met een klein mensje in de wieg. Spannend hoor, sterkte met het wachten, ook voor je dochter.
Liefs, Ineke