volgers

zondag 7 september 2014

Zondag....heerlijke dag....met quiltsteekjes en chocoladegeur

piep

Eerst en vooral welkom aan alweer twee nieuwe volgers,
dat maak me telkens blij.

Zondag,
heerlijke dag,

vandaag een kleine kooksessie...
die duurde toch langer duurde dan gedacht...

maar ja eens ik begin

een witloofsoep met spekjes
een slasoep met waterkers en smeerkaasjes

puree-aardappeltjes

en een chocoladegebak met peertjes gekarmeliseerd met amaretto
nieuw recept met eigen twist, benieuwd hoe het smaakt 

het huis ruikt alvast fantastisch :)
en hij ziet er nu zo uit...

Ik hoop dat hij binnenin nog een beetje moelleux is..



Verder gisteren nog een beetje gequilt en een eerste hoekstukje
ook gedaan, met een malletje,
deed ik nooit eender,

maar werkt goed...

ziet er zo uit...
o ja, er was een curieuze-neuze iemand....die kwam keuren...:)




nu zou ik dat smalle patroontje..
dit dus...


 
langs de rand willen laten lopen vanaf de hoeken,
dus dat wordt even cijferen om het mooi te laten uitkomen.

of DH laten rekenen want die is daar zeer goed in, handige kerel van mij, 
maakt me nog steeds alle dagen blij  !!

Hij is nu de kachelpijp op maat aan het maken,
en die wordt dan dadelijk aan het kacheltje bevestigd,
dan dichtsmeren met vuurvast cement,  werd me verteld door de handyman :)
en 4 dagen drogen.

en als dan de koude komt  ..heerlijk...vlammetjes...


Nu ga ik even aan de koffie,
die heb ik wel verdient vind ik.

fijne zondag
en happy quilting

knuf Mieke

ps. deze kwam ik vanochtend tegen op het wereldwijde net...
zo een leukerd..

wil hem met jullie delen..


4 opmerkingen:

10 zei

Hallo Mieke,

dat bloemetje in het hoekje ziet er mooi uit! Ik heb zo iets nog nooit gedaan, het lijkt me wel leuk en geeft je quiltje toch weer iets extra's.
Geniet van de steekjes en van het lekkers dat je gemaakt hebt!
Fijne zondag,
Martine

Ineke zei

Die koek, daar wil ik wel lekker in bijten, ziet er zo verleidelijk uit!!! Dat bloemetje op de hoek zo netjes ge-quilt!!! En het laatste plaatje, zo leuk!

Liefs, Ineke

Anoniem zei

Lekker wat jij daar allemaal kookt. Jammie. En wat is dat mooi doorgequilt Mieke. Heel mooi. Fijne zondag nog.

miekequilt zei

Wat heb je weer heerlijk gekookt.
Groeten vanuit zonnig Frankrijk!!