volgers

vrijdag 31 oktober 2014

Mini bee, en het grote applicatieblok van de Gossip

piep

Gisteren een leuke mini-bee gehad met the three needles,
eerst lekker geluncht onder een leuke babbel en ongelooflijk,
op 31 oktober, buiten gezeten ...zalig ..
19graden..ik kan me niet heugen deze temperaturen 
te hebben gehad net voor allerheiligen.

Het begon zeer plezant..
onze juf had tegen de regels in...maar dat vonden wij níet zo erg..
een leuk cadeautje mee uit St-Marie-Aux Minnes..

Kijk..


Een poezevriendje...om draadjes aan te hangen als je stichery
of borduurwerkjes doet,
lief he,
bedankt juf.


Na de lunch...bordjes weg,
lapjes op tafel en elk naaien aan haar project.

Ik heb verder geappliceerd aan het grote blok,
had samen met DH in de ochtend nog de stofjes gekozen,
voor de theepot, kopjes en schoteltjes,

Heb  twee kopjes, geappliceerd , alleen de oortjes nog eraan,, maar daar 
had ik ten eerste de tijd niet meer voor om die voor te bereiden
en bleek ook dat ik een biasmakertjes van een maatje smaller nodig had,

ondertussen in bestelling.

Ik ben erg tevreden over de kleuren op het blok,
DH is een geweldige hulp daarbij 
hij heeft een groot kleurgevoel ...

vroeger thuis hadden ze een drogisterij 
en in die tijd waren er geen machines  die verf mengde
door cijfertjes in te vullen en op een knopje te duwen..
nee zijn vader deed dit gewoon zelf...die kleuren mengen...

en blijkbaar heeft mijn DH dit geerfd..
en hij is zo een schat van een man dat hij dat met plezier doet,
de lieverd.


Zoals ik al op verschillende blogs las, is deze quilt echt wel verslavend...
zo leuk zeg..
zijn het de frisse kleurtjes...
ik weet het niet, maar ben het wel eens dat je steeds verder wilt.

Vandaag geen marktdag..ventje ging gisteren al naar een andere markt
waar ook onze groenteman staat, en naar de beenhouwer.

Vandaag gaan we even op pad om nieuwe top-matrassen te bestellen,
deze liggen bovenop de dikke boxspringmatras en zijn aan vernieuwing
toe.

In de namiddag een flinke rustpauze,

vanavond afspraak met onze israelische vrienden,
heerlijk bij hen te zullen zijn...en bij te praten over ons 
wel en wee,
onze vriend verloor ook zijn mama een paar maanden geleden,
en zijn papa die 89jaar is, heeft het erg moeilijk, wat alleen maar 
normaal is na zo lang samen te zijn geweest.
De afstand speelt natuurlijk ook een grote rol,
daar hij in Israel woont.
en zijj zoon hier.
Gelukkig heef hij elke dag via Skype contact met hem.



Zal misschien een dagje zonder steekjes worden, 
maar dat moet ook kunnen, en tenslotte , die laatste 
najaarszon willen we wel opslurpen.

Volgende week 1 dagje werken, en dan weer heel veel tijd voor 
jaja, lapjes .....en tijd voor mezelf, want die heb ik nog wel nodig,
al kan ik het allemaal al iets beter plaatsen.



Happy Quilting
knuf Mieke



4 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Een jaar of 5 - 7 geleden was het op 30-10 ook prachtig weer. DH is op die dag jarig. We hebben zijn verjaardag toen buiten gevierd, zonder jas.
En dit jaar vieren we zijn verjaardag vandaag. Het ziet er naar uit dat we wéér buiten kunnen zitten. Heerlijk.
Jouw DH heeft een goed gevoel voor kleur. Ik heb al een tijdje zitten genieten van de kleurtjes van jouw Gossip.

veerle zei

Ja, het was zalig! Echt genoten! Groetjes
Veerle
xxx

Guusje, zei

Wat een leuk cadeau heb je gekregen en wat een heerlijke dag hebben jullie gehad.

Supergoof zei

Wat leuk Mieke, dat jullie dat samen kunnen doen, jouw man en jij de lapjes uit zoeken.
Dat klinkt zo gezellig!!