volgers

woensdag 15 oktober 2014

Periwinkle star..en wat doet eens mens met al die peren?

Piep

Vanmorgen de dag begonnen met een rustig ontbijtje 
en een beetje blogjes lezen.

Dan schoot het door mijn hoofd van , wat met die peren,
uit de hand eten dat hebben we nu genoeg gedaan,

moes ben ik niet zo gek op, liever van appeltjes...
bij een stukje wild misschien , met besjes erin, maar heb ik liever 
de gieser-wildeman..een klein stoofpeertje.

Dus oke, frangipane met peertjes dan maar.
Heb ze eerst even lekker laten zwemmen in een stroopje van 
water, suiker, steranijs, kruidnagel en jeneverbes.

Goed laten uitlekken,
brokkeldeegje even 20min blind gebakken,
frangipanedeeg met de spuitzak erin gespoten,

afgekoelde peertjes erop,
wat amandeltjes, schepje rietsuiker..en hopsa voor 30min
op 190 en ze zien er gelukkig uit die peertjes...
en  wij vanavond ook bij een kopje thee denk ik...


Dan een flinke rustpauze, 
en nog even aan het laatste randje van de sjaal gehaakt,

en dan toch zo benieuwd naar de Periwinkle stars van de Gossip..
las er alle soorten verhalen over.. dat ze gaan blazen,
niet glad te krijgen zijn..

Niet strijken tussenin, wel strijken , zoals op het patroon staat,
ik koos voor het eerste, niet dus..

Heb een halve af...
en ben tevreden..


De andere helft die komt er hopelijk snel,

en dan zeker af en toe eentje maken, dat op het laatst niet al
die sterren overblijven want dat vind ik dan alvast geen pretje.

maar nu moet dit lappevrouwtje weer even onderuit,

Happy Quilting

knuf Mieke

5 opmerkingen:

Ineke zei

Dat wordt vast lekker smikkelen van de frangipane (nooit van gehoord ) en je blokje zal vast erg mooi worden. Succes

Liefs, Ineke

Elizabeth zei

Wat zien dat er lekker uit, volgens mij ben je een keukenprinses hoor Miek...
De periwinkle stars vallen mee hoor, ik heb er nu ook al een hele ris gedaan, heb er gewoon een stel geknipt in een bakje klaarliggen. Ik heb ze heel licht gestreken aan de achterkant, niks aan het handje hoor...

Fijne avond!

Hennie zei

Wat een prachtige taart heb je gebakken hij lijkt me heerlijk.
De andere helft zit vast snel aan het blokje, succes.

Groetjes Hennie.

10 zei

Hallo Mieke,

je bent goed bezig: vandaag "periwinkle stars" en morgen "cathedral windows"! Hopelijk vallen die ook goed mee. Groetjes, Martine

miekequilt zei

Smakelijk eten met die heerlijke koekjes!!