volgers

dinsdag 20 januari 2015

Twee tenen en een beetje natuur...

Piep

Na een rustig weekend,
waar ik toch van genoten heb
op een rustige, trage manier,

vandaag even een klein blogje,
paar fotootjes die ik met jullie wil delen..

Kijk dit mooie oude hotel..
voor de Belgische lezeressen...
De reeks "De Smaak van de Keyser" werd hier opgenomen..
prachtig,
spijtig dat er een koffietafel aan de gang was en we er geen 
kopje koffie konden drinken,
want de binnenkant leek ook zo prachtig,

reden op in de toekomst nog eens terug te keren..


De omgeving er rond is erg mooi, je wandelt , (verder dan 15minuutjes ben ik 
niet geraakt maar toch genoten...langs het water, de natuur is er mooi en stil.


Heb ook een klein beetje aan de toe-up sokken gebreid, 
gaat langzaam, maar is wel leuk..

Heb de tenen klaar,
en heb nu op de bovenvoet gekozen om er kleine kabeltjes in te breien,
kwestie van niet altijd rechts te moeten breien..

De rondbreinaald geeft inderdaad totaal geen belasting in schouders, armen
of nek..en brei ik de continentaal techniek, dus draad komt van links ipv rechts,
flink wennen, maar na een tijdje is het ook gewoon.
Daarom lukt het me beter dan naaien op dit moment..


Zoals jullie zien kan ik geen grote vorderingen tonen..
want lichaam vraagt heel veel verzorging,

maar hou er zo van te schrijven...
en jullie reacties te lezen,
Dus zijn de berichtjes niet spectaculair maar hopelijk
vinden jullie het fijn ze te lezen.

Hou het gezellig 

Happy Quïlting

knuf Mieke

7 opmerkingen:

Threads and thoughts zei

Ik ben ook juist met continentaal breien begonnen, het is inderdaad wennen, maar ook veel minder belastend. Mijn uiteindelijke doel is een mooie Fair Island sjaal te kunnen breien met deze techniek, maar dat is nog niet voor morgen...

Hermie: Welkom in mijn wereldje:-) zei

Leuke plaatjes laat je zien Mieke, en je sokken worden prachtig. Dat wil ik ook ooit nog eens leren, vanaf de teen breien en dan 2 sokken op 1 naald. Pfieuw lijkt me wel een gepriegel in de leerfase:-)
Groetjes Hermie

veerle zei

Ziet er mooi uit. Je moet me dat eens tonen Mieke :) En voor de rest...komt allemaal in orde! :)

10ekequilt zei

Wat een mooie foto"s van dit prachtige gebouw en wat een leuke sokken ben je aan het breien.
Groetjes 10eke

Anoniem zei

Breien heb ik nooit geleerd, dus grote klasse die sokken.
Rietje van Slagmaat

ria zei

Mooi je breiwerk, ben jaloers kan heel goed breien maar sokken, ooit als klein meisje heeft mijn oma mij het geprobeerd te leren maar niet gelukt.
Als ik jou mooie sokken met kabels zie ben ik dus best beetje jaloers :-)
Wens je een fijne creatieve week toe.
Groetjes ria

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een prachtig oud hotel, Mieke! Dat brengt nostalgische gevoelens boven. Jammer dat je er geen kopje koffie kon drinken!
Ik heb heel wat gebreid in mijn leven, maar met een rondbreinaald breien is me nooit gelukt. Ik brei al jaren niet meer, want ik krijg heel erg last van mijn linkerarm als ik dat doe. Vreemd, want anderen krijgen met rechts last. Wel jammer, want ik hield er zo van.
Je sokken worden mooi, leuk met die kabels! Fijn dat je dit nu kunt doen!
Groetjes, Cisca

PS: Ik schreef in een antwoord op de vraag naar mijn patchwork sjaal, dat hij van flanel is gemaakt, maar ik geloof toch dat het wol is. Hoewel het pakketje dan wel erg goedkoop was.