volgers

zondag 1 oktober 2017

T’is oke, leuke bee en lekker eten..

Piep

Gusteren begon ik al te schrijven maar nueuw app-je had geen zin in foto’s ... dus vandaag maar verder dan..

Zondag...
Wachten tot mijn paps hier is voor een gezellige zondag... veldrijden kijken en terwijl steekjes zetten..

T’is oke? 
Inderdaad.. DH heeft alles herberekend voor mijn Di, zodat ik binnen heeeeel veeel blokjes, die twee rijen vormen, en een boord weer op de normale maat zal zitten om de “flower-blokken” te gaan maken..

Maar er kwam toch nog een tip van mijn “needles”
En zo geraakte ik wel uit het telwerk..
Maar hoe teken je een blokje van 3,375cm..,
HELP!!

Gelukkig wist ik de geknipte persoon, die kan toveren met EQ7 ( zeg ik det juist?) programma
Na wat over en weer pm op FB
Floepte zo maar de pdf op mijn
Schermpje, snel geprint.. joepie het klopt!!
Dank u Marianna, je bent een toppertje.

Deze ochtend snel een malletje op de stof overgezet, eentje genaaid., en ja hoor, gaat prima al is het klein..

Hou ik toch van..
(Hier het nog niet gestreken eerste exemplaar.. zal ook weer prima gaan met mijn mini-clover, die ik komende Week hoop uit te proberen..)
Blokje toont niet vierkant.. maar is het heus wel.. warm ijzertje erover en toppie!!


Verder is het middenstuk van de Diamonds  op 
1 taartstukje na ook klaar... hier zijn sommige stukjes nog gespeld maar die had ik gisterenmiddag ook ik mijn greep :)



En diamant nummer 5 wordt gemaakt, dus die is voor later.

Verde genieten wij nog zoveel mogelijk van de herfstzon... en proberen ons namiddag koffietje lekker buiten te drinken..genietend van het verkleuren
Van ons tuintje..



Verder had ik na lange tijd weer “3needle-bee”
De DH van C. Was thuis en had voor ons heerlijk gekookt.. een tagliatelle met zalm en groentjes.. 


Wij konden heerlijk buiten steekjes  zetten in het zonnetje want ook het opruimen werd door R. en
Zoon B. Gedaan.. thanks!

En wij werden er blij van..



In de keuken worden de gerechtjes allemaal weer wat warmer van aard..
Zo stonden de gevulde paprika’s met een pittig sausje op het menu..


En zondag genoten we samen met mijn paps van een heerlijke zwartpootkip uit onze Green Egg (enfn ik had er twee gemaakt.. altijd dat idee.. ga ik wel genoeg hebben?? Hebben jullie dat nu ook?


Nog nieuws...??

Euh.. de bendenverdieping blinkt weer.,
Dus ik zit nog in mijn poetskloffie.. ga dadelijk het gesneden water onder...

Nog nieuws.. ??
tja zit ik hier te twijfelen.. over een BOM die gaat komen bij 
https://www.bobbin.nl/, (Els Feteris) zalige vrouw vind ik...en is het is maar 4x een BOM - ochtend..
Ze woont een halfuurtje bij me vandaan.. dus net haalbaar..
Patroon van Wendy Williams.. heel leuk.. maar totaal niet mijn kleuren... gaat het wat zijn in mijn antiekerige stofjes?

Mmmm.., weet het echt niet.. ga nog wat meer info inwinnen en snel beslissen want in oktober wordt het startschot al gegeven..


Deze middag rust en Heel Holland bakt kijken en nog wat steekjes zetten.. want het avondeten staat al  voorbereid.. witlof in hesp met kaassaus.. jammie!



Happy quilting
Knuf Mieke

5 opmerkingen:

wilma oud zei

Oh, wat heb ik weer genoten van je blog. Al dat lekkere eten dat jullie maken. Het water loopt uit mijn mond. En ja, ik vind Els Feteris ook een schat, maar een paar landelijke dingen vind ik wel leuk, maar niet te veel. Maar alleen al bij haar op cursus of Bee zijn, lijkt me al zo leuk. Maar voorlopig ben ik met 3 Bom's bezig van Dorrie uit Overloon. Ga lekker rusten en nog een fijne avond. Lieve groet, Wilma

Quiltminizusje zei

Leuk patroon, ik zou niet twijfelen en gewoon je eigen antiekerige stofjes gebruiken, is gewoon iets meer zoeken.
Vraag gaat het goed met het gekochte programma om te bloggen, zit zelf ook met het probleem van ios11.
Groetjes christine

Carine Remmery zei

Dag lapjes zus, weer een mooi blogje geschreven zoals altijd! lekker weertje was het de dag van de mini bee. weer wat bijgekletst altijd fijn samen te zijn.
veel succes met je volgende project. groetjes Carine

شركة المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
شركة المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.