volgers

woensdag 24 januari 2018

3 bee’s in een week...

Piep

Weten jullie nog de storm van vorige donderdag?
Was de moeite? Brr...

Mijn DH ging naar het autosalon, dus bracht ik hem op tijd naar het treinstation.
Want ik had zelf ook iets op mijn programma staan,

Namelijk de "Steekjesbee"
Normaal met zijn vieren,
maar steekjesvrouwtje 1 liet weten dat ze er niet door kwam, ze woont in zeer bosrijk gebied en bij de
buren was er al een bom door het dak gegaan, dus zeer begrijpelijk dat ze hier geen risico's ging nemen.

Steekjesvrouw 2 zag haar niet zo zware autootje al door de lucht vliegen en bleef ook liever in haar huisje.
Ook weer te verstaan.

Dus werd het een mini-bee met zijn tweetjes.
Na de lunch (Tiki-Masala met rijst) werden de lapjes tevoorschijn getoverd.

Mijn vriendin gebruikt altijd een zeer handig ritsentasje waar al haar naaigerei inzit.
Maar ze heeft ook twee prachtige "Maincoon-Katten"
Eentje er van, Russel, wil altijd zeker zijn dat in zijn huis de steekjes niet te groot of te klein genaaid worden,
dus installeerde hij zich op de meest prominente plaats..
en dat levert dan deze leuke foto op ...




T was een leuke middag waarin we weer eens de tijd hadden om bij te kletsen.


Gisterochtend vertrok ik vroeg richting Breda,
Ik werd ontvangen met open armen,
We hebben heerlijk gekletst, koffie gedronken, gesmuld en mekaars werk bekeken en gekeurd.
Was een zalige dag!
Bedankt Wilma, doen we zeker over, in ons huisje.,
En ik hoop dat de workshop begin februari kan door gaan, zie ik helemaal zitten.

(Foto is er niet van gekomen..we waren “te druk :) met kwebbelen.. en steekjes zetten).
Dit is er eentje van de vorige keer




Bee nummer 3 komt er vrijdag aan.. in ons dorpje, de eerste na de feestdagen, dus zal er weer heel wat te vertellen zijn.

Vandaag dus een gewone rustdag, waarin ik al lekker kan nagenieten van wat was en komen gaat.

Afgelopen zondag kwam mijn fibro-zusje op bezoek, ze was onlangs jarig.
Omdat ze zo gek is op olifanten maakte ik een kussen.. waarvan je hier de bovenkant ziet..
K ben vergeten de etiket te fotograferen.. zus stuur jij me een keer een fotootje er van?



Natuurlijk werd er voor de jarige ook gebakken..
Appel met mascarpone-taart en mokka met kletskoppen









Oh ja Christine, kijk ik heb mijn huiswerk gemaakt he? Etiket is verbeterd :)



Zo voorlopig heb ik weer alles verteld..


Happy quilting
Knuf



















4 opmerkingen:

miekequilt zei

Heerlijk: letterlijk en figuurlijk heb je het weer lekker gehad.

wilma oud zei

Wat is dit leuk om te lezen Mieke en ja, onze mini Bee heeft zeker nog een vervolg. Ik vind het zo geweldig, dat je ondanks je ziekte zo'n geweldige positieve vrouw bent en jouw werk is PRACHTIG. Nog een fijne avond en veel plezier vrijdag. Lieve groet van Wilma

Ineke zei

Wat heerlijk Mieke, om zomaar 3 Bee's te bezoeken. Wat een rijkdom is ons handwerk-netwerk!
Fijne avond

Quiltminizusje zei

Hoi, Mieke, wat gezellig al die bee's.
En zie ik op de foto Lidy naast je?
zo ja dan is ze een oud collegaatje van mij.
wat betreft het vorige blogje ben je wel snel met je quiltje, ik kwam laatst een foto tegen uit 2013 en de top ligt nog steeds in mijn kast te wachten om te quilten.
Groetjes Christine