volgers

maandag 5 maart 2018

Het is een.... en wat een overzicht!

Piep

Eerst het belangrijkste nieuws..
We krijgen een KLEINZOON !!
Alle testen waren goed, dus iedereen superblij.
Aftellen maar!

Dan had ik beloofd terug te schrijven als deze troep
De lenteschoonmaak had doorstaan..
Deze dus... bijna alles in het midden vd kamer..


Man.. man.. wat houdt een mens toch allemaal bij?

En waar komt al dat stof vandaan, ondanks dat er elke week gepoetst wordt? natuurlijk haal ik niet elke week het kopiermachien en bureau en kasten van de muren. Ik hoop jullie ook niet ?  :)

Maar .. besluit stond vast.. weg met de “overbodige handel”

Kijk.... een klein beeld van wat “echt weg moest”..






Twee rieten manden.. eentje die eigenlijk veel te groot was en de andere had eigenlijk geen functie.. enfin eigenlijk wel.. restjes wol inproppen voor ooit,. Maar ik brei haast niet..:(

Een reuze-zak met stoffen , geen patchkwaliteit.. dus weg er mee..

De manden en stoffen krijgen vandaag al een nieuwe eigenaar via de “gratis weggeef-groep uit onze polderdorpjes”

Oh ja had beloofd jullie de “oude weckpotten” te tonen waar knoopjes, kant en lintjes hun plek in hebben..

Heb ze ooit gekregen van een collega die ze weg wou gooien.. heb er 14..leuk toch?


Deze spiegel stond al heel lang op mijn bureau, vond de vorm zo mooi.. maar hij is zo zwaar.. dus heeft ook alweer een nieuwe thuis gevonden..




En dan mijn mooie kast, met de deuren erin.. stonden er jaren naast omdat er enkele raampjes ontbreken.. maar ach daar hangt een lapjesvrouw toch een quilt over? Zoals de “Gossip”




Mijn stofjes die kwamen dus uit “de blauwe dozen” , alsook uit het tweede kastje.. uit koffertjes.. mmmm... veel.. ach?? Dat is een relatief begrip toch?

Op elk schapje ligt in de mooie kast een dubbele rij.. per kleur..

Daar waar de deur dicht is liggen nog wat grote lappen
en de blauwe doos bevat de grote-bloemenstof voor broderie perse en de oranje doos de lapjes met de felle kleurtjes.





O ja en links van deze dozen.. rood-wit laatje van “de diamonds”

Mijn oude vertrouwde zeteltje die blijft lekker staan, met de oude (versleten..,) quilt uit Coc haar Belgische huis erop..
Bij de zetel staat normaal een voetenbankje.. maar dat wacht nog steeds op een hoesje.. waarom heeft een dag maar 24u...??



Dan draaien we ons even om naar rechts en daar staat het tweede kastje.. waar nu alle “benodigdheden” inzitten.. inclusief alle mooie blikjes .. waar ik maar geen genoeg van kan krijgen..
Bovenop.. een boekenplank en decoratie.. want wat is een mens zonder.. deze mens althans...


Dan nog even een stapje naar links.. oei das te ver.. ja beetje terug.. goed zo..
Mijn herinneringskrans... 
wat daar aanhangt... dat gaat van een cadeaulabeltje met mooie tekst, tot een armbandje dat ik ooit van onze meiden kreeg.. tot een gedroogd bloemetje, een mooie tas die mijn zus van Thailand meebracht voor me..als laatste werd het touwtje erin gehangen dat ik kreeg van de priester die de olifantennaam bekend maakte..


En onder de krans.. een oude kapstok.. het mijn vingerhoedjesquilt.. mijn vakantie-project..

Oke draai je om.. en daar staat dan de tafel en
Stoel” van Coc...

Wat is mijn tafel “groot” 
Komt natuurlijk door de “grote opruim-kriebels”

Oke klaar om weer van start te gaan...


Boven mijn tafel heb ik al “even” deze top opgehangen.. moet nog gequilt worden maar “de baby-quilt “ heeft nummer 1 nu natuurlijk!

Schiet al aardig op.. maar jullie weten.. die zal ik pas tonen als “ons kleine wondertje” de wereld binnen komt.





Gisteren was het dan eindelijk nog eens tijd om heerlijk met mijn vriendin een middagje te “naaien” en bij te kletsen.. wat hadden we weer veel te vertellen..

We maken alletwee de “Sutton Grange” van Di Ford..
Maar zo totaal verschillend..

Kijk .. dat is toch een fotootje waard? Niet?




Zo, met het huis aan kant, het zonnetje dat heerlijk binnenschijnt en een fris gelucht huis, wordt het tijd voor een kopje thee en een “surfje door de wereld”

Happy Quilting



9 opmerkingen:

Maria zei

Dag Mieke, dat moet een leuk gevoel geven , zo alles (even) netjes. Dan weet een mens ook weer wat je allemaal hebt. Wat een mooie quilts heb je al gemaakt !! En ga je maken, die voor jullie kleinzoontje zal ook wel geweldig zijn. Daar ben ik nu al van overtuigd.Groetjes, Maria.

Sylvia`s Quilts zei

Heerlijk gevoel alles weer schoon en opgeruimd!
Wel zolang het duurt, bij mij althans.
Je maakt altijd stof met stofjes en komt soms ruimte tekort.
Groetjes Sylvia.

quilting Jeannet zei

Mieke, het is in één woord geweldig! Mooi die Gossip over de deur.

Conny's-blog zei

Heerlijk weer opgeruimd joh.
Weet je weer wat je bezit en nu weer lekker ermee aan de gang.
Zalig he zo,n eigen kamertje.........liefs
Conny

Carin zei

Lekker alles zo opgeruimd en wat heerlijk, .... een kleinzoon om naar uit te kijken.

Heleni zei

Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn, dat je alles weer netjes hebt.
Het is een super atelier Mieke, met prachtige projecten!
Veel plezier van je opgeruimde plek.

wilma oud zei

Het voelt zo fijn wanneer alles weer geordend is en je weet wat waar ligt en wat je nog hebt. Leuke hoekjes crëeer je. Mooie quilts ook. Tot morgen. Lieve groet, Wilma

miekequilt zei

Leuk: een kleinzoon op komst . Fijn dat alles goed gaat. En bij jou is hopelijk de opruimwoede voorbij en kun je weer lekker quilten.

Ineke zei

Oma gaat ook nestelen 😁 leuk hoor, een kleinzoon! Gefeliciteerd.
En wat een heerlijke kamer om te freubelen.
Veel plezier met wachten op de komst van het kleine manneke.