volgers

woensdag 26 juni 2019

Pfff.., gelukkig effe minder!

Piep

Dag dames

Wat waren dit verschrikkelijke dagen..
En ja er wordt veel gezaagd over het weer.., maar deze warmte in dit 
land..:(
Als ik bijvoorbeeld in Israel ben en t is 35gr voel ik me toch niet zo hoor..

Goed...
Voor de hitte kwam ondernam ik actie en noemde het mijn “hitteplan”

Ik tekende een heleboel “diamonds” en stak ze per stuk in een hoesje..

Elke dag, hoe warm ook wil ik toch wat steekjes zetten, je kan toch geen hele dag in je zetel hangen?

En ja hoor, ondertussen zijn er wel wat gemaakt,..








Dit laatste, foto hieronder,  is mijn “hollands” blokje., stofje kocht ik jaren terug op uitstap.

Leuk.. alleen zoals jullie zien, toen ik even een strijkboutje op de achterkant plaatste ging de stof bloeden..

EN ja .. k hoor jullie al.. wassen op voorhand.. maar ik doe dit nooit..
Dus effe afwachten.. 
k ga het effe wassen met een colorcatcher en zien... 

Anders zal het.. juist .. daar dus.. belanden.
(Psst ondertussen gewassen en yes!! Oke!

Soms zijn het toch echt geen makkelijke blokjes.. vooral die kleine deeltjes die je amper vasthouden kan.


Deze zal zelfs vandaag niet meer af komen denk ik, maar t is geen wedstrijd .. oh nee..

Ga toch stilaan weer eens blokken aan mijn grote lap moeten zetten..


Maar eerst de tussen-banen nog aan de diamanten zetten.,

Oh ja jullie hebben nog een volledige 
Big star tegoed, randblokken ook
Klaar..




En de volgende ster is ook weer bijna voor de helft klaar..
Tja veel steekjes.. daarom zit is hier met een zwaar steunverband aan mij
Pols.. eigen schuld... 
Maar we zullen doorgaan :)



Zaterdag was ik jarig, trouwens, wat een overweldigend aantal felicitaties,
Waarvoor dank.

We brachten de dag door met ons tweetjes,
Het feestje komt binnen een
3tal weken met de kids.

Heerlijk, eerst naar Intratuin,
Natuurlijk kar vol planten en een heerlijke nieuwe pot voor de tuin, namelijk voor aan de vijver, met een pluim-lavendel er in.



Ben gek op deze heerlijke zuiderse geur.. daarom nog een schaal extra gevuld.


Oh ja nog effe een tussendoor verhaaltje over de “koppige waterlelie”

Al een jaar of 5 staat er een waterlelie in onze vijver, nog nooit een bloem gezien, blad des te meer.. nu had ik dat ding streng toegesproken (oh ja dat kan ik.. k heb veel geduld met mens, dier en plant.. maar genoeg is genoeg)

Dus “als jij zo nog effe verder doet dan mag jij weldra in de groencontainer..”
En toen ik deze ochtend de visjes eten gaf.. wat denk je?


Een grote dikke bloemknop piept boven water (naast het gelige blaadje,  zou het...


Van al dat gewandel in het plantencentrum daar krijg je wel trek van.,
En met je verjaardag mag het iets meer zijn toch? 
Een ijs(je)  met aardbeitjes.


Man dat was lekker!

thuis wat gerust in ons tuintje ..
Alhoewel ik alles in huis had om een lekkere maaltijd te maken.. had ik me zo een zin in “frit-kot-fritten”

En de jarige kiest, toch?
Dus dat werd het.. lekkere fritjes..
Gek dat je dat kiest voor je 61ste :)

Oh ja ons fietsavontuur..
Vorige week gingen we fietsen, vooraf goed plannen waar de rustpunten zich bevinden.. en wij weg.
Heerlijk weertje.. lekker terrasje..
Koffie en water uiteraard..



Deze zaak is volledig gerenoveerd.. en kijk , hoe prachtig” het rieten dak op de zomerbar.. een echt ambacht toch?


We genoten van de mooie natuur en fietsten op ons eigen tempo gedurende de dag.
Richting naar huis voelde ik precies iets aan de band van mijn fiets.. mmm DH zei, straks effe oppompen..maar beetje verder ging het mis.
Helemaal plat..

Oh jee.. en daar sta je dan.. nog een flink eind van huis.. veel te ver om te stappen...:(

SOS hoefsmid wesley (ons schoonzoontje) gebeld..
Wat een geluk , is nog thuis,  maar wordt binnen 10min bij zijn volgende klant verwacht..
Maar hij schrijft later.. dit was een
“Depannage of love”
Hoe lief is dit!
Dus heerlijk thuisgebracht met de paardjes-mobiel.

Vanavond ga ik een lekker pastaatje koken.. Eentje van Jeroen natuurlijk..
Ziet er super uit.. en t is niet meer zo warm dus.. zal smaken.

Morgen alweer donderdag,
Oogappeltjes dag, lekker knuffelen met kleine man.. die mama/papa vorige week verraste toen zij de tafel klaar zette voor het avondmaal stond meneertje plots recht in zijn box met een big smile van “kijk wat ik kan”


Kleine mensjes worden snel groot..
9,5mnd alweer...

Toen ik deze week in mijn quiltboeken snuffelde voor een nieuw gezamelijk project dat op stapel staat kwam ik me toch een juweeltje tegen...
Zou ik...

Mmmm... van mooi... wat vinden jullie?

Geniet van een koelere avond en 
Happy quilting

Knuf





5 opmerkingen:

wilma oud zei

Oh Mieke toch, wat kan ik genieten van jouw verhalen op je blogs. Ik zit dan met een grote smile op mijn gezicht. Ik hoop dat je dit nog heel lang blijft doen. Ik heb bewondering voor je hitte plan. Ik heb ook wel plannen, nl dat ik een verdieping lager, uit de grote hitte, ook mijn hobby kan voortzetten, maar wanneer je geen medewerking van de mannenkracht van je DH krijgt, blijf je wachten op koelere dagen, dat je zoonlief kan inschakelen. Ik mopper niet op mijn DH want die heeft andere kwaliteiten. Wat leuk dat kleinzoon al staat. Een heerlijk ventje. Even naar je receptje van mijn favoriete Jeroen kijken. Ik heb al veel boeken van hem en neem elke dag zijn uitzending op. Lieve groet van Wilma. Tot volgende week!!!

Marialovequilts zei

Dag Mieke, nog een laate: Happy Birthday too you!.. ook ik geniet steeds van je verhalen. Zie ik op de derde foto een diamant die gelijkt op een blokje van de dear Jane, rechtsonder, een wolkje. Heb ik nu klaar liggen om in elkaar te zetten. En ik heb eens een tip gekregen voor die iennie miennie stukjes: wat meer naadwaarde nemen, dan hou je het gemakkelijker vast, is natuurlijk wel wat stofverspilling.
Die quilt die je laat kijken of je die zou willen maken’. Wawww, een hele mooie!!
En kleine jongens worden snel groot, geniet er ten volle van morgen en alle andere keren.
Groetjes, Maria.

Ineke zei

Wat heerlijk blogje weer om te lezen en ik zat hier te grinniken over je "hitteplan", wat een idee!!! En jullie lieve kleinzoon staat al, nog even en loopt hij nog voor zijn verjaardag.
Mijn felicitaties heb ik al gegeven op feestboek, maar oké, nogmaals hier dan ;-)

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat een gezellig blog schrijf je. Mooie diamantjes. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb ook een hitteplan, is wel nodig in Griekenland. Doorquilten, met de hand, doe ik bijna alleen in de wintermaanden.

mieke zei

Je had veel te vertellen .
De quilt die je laat zien , heel mooi en ook leuk om te maken , denk ik.
Die kleine man in de box , staat echt met een big smile.
En de blokjes die je aan het maken bent zien er ook goed uit , op z'n tijd een ijsje en de lekkere geur van lavendel , moet goed gaan.
Nog gefeliciteerde met je verjaardag.
groetjes Mieke