volgers

zaterdag 26 december 2020

Kerst.. en steekjes allerlei..

Piep

Het werd zoals bij iedereen een “rare” kerst, maar we hebben er het beste van gemaakt.
Kerstavond onder ons tweetjes..
raar.. tafel klaarzetten was zo gebeurd...


Maar één traditie bleef, we aten garnaalcocktail uit mijn grootmoeder (moekes noemde we haar) glaasjes.. ik kreeg ze zo een ..jaar geleden.. 
vind ze nog steeds zo mooi!!



Kerstdag samen met paps, 
we hielden het lekker makkelijk en haalden een lekkere luxe-kerstbox bij een restaurant in de buurt, was zeer lekker ...we genoten er van..met lekkere bubbels uiteraard.

kijk.. zaalig he..



en het eten..



Tweede kerstdag.. gewoon een rustig Me-and you dagje..

Ik heb in de ochtend weer lekker verder gedaan aan het “vrij-borduren”
Vind ik zo relax.. 
Ben begonnen een dikke wollen draad mee te verwerken.. nog niet klaar hoor...






Ook terug de korte breinaaldjes boven gehaald, want Viktor draagt nu het grootste maatje sokken uit zijn sokkendoos .. deze.. die ik breide voor hij geboren werd..


Hij draagt ze in zijn regenlaarsjes en dat is natuurlijk lekker warm.
Dus effe bolletje wol gehaald en maatje 25 op de pennen.
Ik brei met kleine stukjes.. want lukt me niet meer zo goed (dat lijf .. grr..) maar doe het wel graag.
Maar afwisselen van handwerk
is ook erg fijn.

K hoorde nog een podcast van twee verwoede breisterS, die prachtig werk maken.. deze..

zij gaven als tip om geen pijnlijke schouders en hals te krijgen twee dingen te doen,. wissel van zitplaats, sofa, zit aan tafel.. of whatever en wissel van werk.. breien en haken in hun geval,
Dus deze tip neem ik graag mee.. want nooit te oud om te leren.

Zo komen we die laatste week ook weer door... hop naar een nieuw jaar van hoop... 
en om te eindigen een plaatje van ons hartediefje die groeit als kool en zoveel te vertellen heeft.. wat mis ik hem..



Happy quilting, blijf gezond
knuf


3 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Ja blijft een heftige tijd nu he.
We blijven maar aanpassen en meer kunnen we niet doen.
Op naar hopelijk een beter jaar.........liefs.Conny

fotorantje zei

je hoeft niet met veel te zijn om het gezellig te maken
maar dat je dat klein mannetje mist is heel begrijpelijk

miekequilt zei

Wat hebben jullie toch lekker gegeten. Samen met je vader, dan smaakt toch eigenlijk alles hè.
Ik vind je borduurwerk echt geweldig. Leuk dat je er zoveel foto’s van laat zien.
Een goede jaarwisseling en tot volgend jaar, met jullie lieve kleinzoon, die je dan hopelijk snel weer mag knuffelen.